Notiks Doktorantūras skolas seminārs «Pētniecības reklāma un mārketings»

30. marts, 2011
.
.
.

Otrdien, 5. aprīlī, plkst. 15, Kaļķu ielā 1, 219. auditorijā norisināsies RTU Doktorantūras skolas organizētais seminārs «Pētniecības reklāma un mārketings», kurā veiksmīgāko Latvijas zīmolu veidotājas – SIA «MATKA» pārstāves – stāstīs par mārketinga aktivitāšu iespēju izmantošanu pētniecībā.

Semināru vadīs SIA «MATKA» pārstāves Ramona Treilona un Inese Apse-Apsīte, kas līdz šim sniegušas konsultācijas tādiem uzņēmumiem kā «STENDERS», «MADARA Cosmetics», «Sakret», «Advaita», «Cube House» un citiem, kas šobrīd ir veiksmīgi iekarojuši ne tikai Latvijas tirgu, bet arī Eiropas un Āzijas tirgus.

Lai veiksmīgi ieviestu tirgū inovatīvu preci vai pakalpojumu, viens no būtiskākajiem uzdevumiem ir radīt atbilstošu produkta zīmolu, lai tas kalpotu kā instruments, kas sabiedrībai palīdz pamanīt inovatīvo risinājumu starp citiem līdzīgiem piedāvājumiem, saprast piedāvājuma būtību un to izmantot.

Zīmols tiek radīts no daudziem komponentiem, kas pareizas savienošanas gadījumā nodrošina īpašu auru un rada iespaidu par kaut ko daudz lielāku nekā tikai pētniecība vai bizness. Zīmols ir produkta vai produktu grupas individuālo īpašību kopums, kas ļauj pircējam veidot un uzturēt viegli identificējamu tēlu un no tā izrietošo attieksmi. Un viens no instrumentiem, ar kura palīdzību zīmolu izveido, pozicionē un attīsta, ir mārketinga aktivitātes, tostarp reklāma.

Viens no mārketinga uzdevumiem ir ar informācijas un zīmola palīdzību «radīt labāko produktu cilvēku prātos». Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u. c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot.

Šos instrumentus – mārketinga aktivitātes, skaidrojot un popularizējot individuālo darbu, vajadzētu izmantot arī katram lietišķo un akadēmisko pētījumu autoram, atzīst Doktorantūras skolas projekta vadītāja Zane Skreija.

Tāpēc seminārā «Pētniecības reklāma un mārketings» tiks diskutēts par mārketinga aktivitāšu nepieciešamību un iespējām pētnieka darbā, par katra pētnieka individuālo aktivitāšu iekļaušanu kopējā Rīgas Tehniskās universitātes zīmola komunikācijā un mārketinga aktivitātēs, kā arī par to, kā darboties, lai pētnieka produktu un universitātes zīmoli un tēli viens otru veiksmīgi papildinātu.

Semināru aicināts apmeklēt ikviens interesants, aizpildot elektronisko pieteikuma anketu līdz 4. aprīlim.

Neskaidrību gadījumā lūgums vērsties pie Doktorantūras skolas projekta vadītājas Zanes Skreijas (; tālr. 67089870).

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

30. marts, 2011 plkst. 17:20

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi