«Arī pētniecības produktiem jābūt balstītiem dzīvās, saprotamās emocijās.»

6. aprīlis, 2011
.
.
.

«Ikvienam produktam, ko radāt, pamatā jābūt dzīvām, visiem saprotamām emocijām – tas ir viens no galvenajiem veiksmīga brenda nosacījumiem,» RTU Doktorantūras skolas organizētajā seminārā «Pētniecības reklāma un mārketings» studentiem un jaunajiem zinātniekiem atzina SIA «MATKA» pārstāves Ramona Treilona un Inese Apse-Apsīte.

Lai veiksmīgi ieviestu tirgū inovatīvu preci vai pakalpojumu, viens no būtiskākajiem uzdevumiem ir radīt atbilstošu produkta zīmolu (brendu). Tas kalpo kā instruments, kas sabiedrībai palīdz pamanīt inovatīvu risinājumu starp citiem līdzīgiem piedāvājumiem.

Lai izveidotu tirgū pieprasītu produktu un veiksmīgu tā zīmolu, mārketinga speciālistes ieteica nebūt vīzdegunīgiem, domāt vairāk un plašāk, kā arī pētniecības projektus balstīt radošās industrijas pamatidejās, savienojot tehnoloģijas, uzņēmējdarbību un mākslu. Pirms katra projekta īstenošanas ieteicams veikt nelielu pašanalīzi – uzdot sev vairākus jautājumus: «Ko es daru? Kur ar šo produktu vēlos nokļūt? Ko gribu panākt, ieviešot produktu tirgū? Kādā vidē šobrīd dzīvoju? Kādasabiedrība ir man apkārt? Kā mans produkts atbilst tirgus pieprasījumam?»

Lai pārbaudītu teoriju praksē, semināra dalībniekiem tika dots uzdevums izveidot brenda koncepcijas saviem vai kolēģu pētījumiem vai projektiem.Auditorijā brendingu un rebrendingu piedzīvoja RTU Doktorantūras skola,robotzivs, vairāki Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes pētniecības projekti u. c. Semināra dalībnieki formulēja šo zīmolu «kodolu» un centās izpildīt vienu no svarīgākajiem mārketinga speciālistu uzdevumiem – ar zīmola palīdzību «radīt iespējamlabāko produktu cilvēku prātos». Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību u. c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu lietojot.

Lai gūtu priekšstatu par zīmolu emocionālā aspekta nozīmību un par pozicionēšanas knifiem, SIA «MATKA» pārstāves ieteica noskatīties šos reklāmas klipus: «Persil»  un BMW.

«Neatkarīgi no jomas, kurā uzņēmumi darbojas, mūsdienās Latvijas tirgus tiem ir tikai kā izmēģinājuma platforma,» atzina semināra vadītājas. Lainodrošinātu apgrozījumu, uzņēmumiem jādarbojas globālajā tirgū un rūpīgi jābūvē savs zīmols. Arī pētniecības projektiem jāorientējas uz pasaules tirgu.

Būtiska gan pētniecības projekta, gan uzņēmuma attīstībā ir produkta ieviesēju sociālā aktivitāte – spēja sevi parādīt arī virtuālajā vidē, izmantojot dažādus sociālo tīklu rīkus, lai par sevi pastāstītu citiem, ļautu iepazīties ar savu darbu un radītu interesi par zinātni.

Seminārs «Pētniecības reklāma un mārketings»  notika 5. aprīlī, to vadīja SIA «MATKA» pārstāves R. Treilona un I. Apse-Apsīte, kas līdz šimsniegušas konsultācijas tādiem uzņēmumiem kā STENDERS,  MADARA Cosmetics, Sakret, Advaita, Cube House un citiem, kas šobrīd ir veiksmīgi iekarojuši ne tikai Latvijas, bet arī Eiropas un Āzijas tirgu.

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

6. aprīlis, 2011 plkst. 11:16

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi