Piesakoties pilotu kursiem, RTU studente seko sirdsbalsij

19. janvāris, 2011
.
.
.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Aviācijas institūta 1. kursa studente Sintija Balašova ir to 397 interesentu vidū, kas atsaukušies kompānijas «AirCrew Services» aicinājumam apgūt pilota profesiju. Sintija jau ieguvusi privātā pilota licenci. Piesakoties «AirCrew Services» kursiem, viņa sekojusi sirdsbalsij. Kad profesija ir bērnības sapnis, pat visnopietnākā konkurence nebaida, atzīst Sintija.

19.01.2011.

Lidošana ir Sintijas sapnis kopš bērnības. Lai arī sākotnēji sastapusies ar apkārtējo neizpratni, viņa atzīst, ka sapni nekad nav atstājusi novārtā. Lai pārliecinātos, ka sapnis nav tikai iegriba, Sintija vēl vidusskolas laikā – mācoties Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 11. klasē, pievērsusies, t. s., «mazajai aviācijai» un sākusi apmeklēt pilotu kursus. Pēc tam, kad Civilās aviācijas aģentūrā nokārtoti eksāmeni, Sintija ieguvusi pilota licenci. 

«Pēc vidusskolas nolēmu iestāties RTU Aviācijas institūtā, lai saglabātu saikni ar aviāciju,» saka Sintija, kura jau pēc vidusskolas irapzinājusi aviācijas uzņēmumu piedāvātās pilota profesiju apguves iespējas. Tobrīd uzņēmumi neko nepiedāvāja, bet nepagāja ne pus gads, kad šāda iespēja uzradās. «Ļoti patīkami, ka kaut ko tādu organizē Latvijā. Tādu brīnumu, ka būs šāda programma, nebiju gaidījusi,» priecājas Sintija.

Lai atbilstoši «AirCrew Services» piedāvājumam gada laikā kļūt par pilotu, Sintijai, tāpat kā pārējiem 396 pilota profesijas apguves kandidātiem, būs jāiztur pamatīgs konkurss. Labākajā gadījumā tikai 12 no viņiem būs iespēja īstenot šo mērķi, jo 2009. gadā izveidotais gaisa transporta apkalpju atlases un personāla uzņēmums «AirCrew Services» radis iespēju tikai daļai interesentu nodrošināt sapņa piepildīšanu. Rīgā topošie piloti pavadīs tikai mēnesi, pārējie 11 mēneši paies Rīgas Aeronavigācijas institūta mācību bāzē Floridas štatā ASV.

«Pretendentiem jābūt ļoti labām angļu valodas zināšanām un labam veselības stāvoklim. Ar šo apmācību projektu dosim iespēju Latvijas jauniešiem iegūt pilnu pilota licenci, ar kuru var sākt darba gaitas jebkurā pasaules aviokompānijā. Kopējā pilota licences mācību summa pasaulē variē no 90 līdz 120 tūkstošiem ASV dolāru. Latvijā iespējamā mācību summa ir ap 60 000 latu. Ņemot vērā, ka ir piesaistīts Eiropas apmācību programmas finansējums, katram dalībniekam būs jāiegulda ap 15 000 latu līdzfinansējums. Šo summu, iespējams, varēs saņemt arī aizdevuma veidā,» laikrakstu «Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai» informējis«AirCrew Services» izpilddirektors Edgars Voļskis.

Galvenais mērķis esot jaunas pilotu paaudzes veidošana, jo pēdējā laikā darba attiecības sākuši piloti, kam nav Latvijas pilsonības. E. Voļskis atminas, ka aptuveni pirms pusotra gada darbā pieņemts pēdējais latviešu pilots. «Cilvēks bija strādājis piena kombinātā, nolēmis kļūt par pilotu. Pārdeva mašīnu, māju un pats par saviem līdzekļiem Spānijā ieguva nepieciešamo pilota licenci, lai turpmāk strādātu lidsabiedrībā,» stāsta E. Voļskis.

Lai arī no visiem pasaules pilotiem tikai aptuveni 6–7 % ir sievietesun sabiedrība reizēm uz sievietēm aviācijā skatās ar neizpratni, 19 gadus veco Sintiju Balašovu tas nebaida. Viņa ir pārliecināta, ka pilotam ir nepieciešama ārkārtīgi liela atbildības sajūta un gribasspēks, un viņai pašai tas piemīt. Arī tad, ja «AirCrew Services» konkurss tiks izturēts, Sintijas mērķis ir arī absolvēt RTU Aviācijas institūtu, kur viņa apgūst inženiera mehāniķa profesiju.

Jauniešiem, kam ir tikpat lieli sapņi, Sintija iesaka ieklausīties sevī, atrast to, kas liekas visinteresantākais, neizniekot laiku, mētājoties no vienas nodarbes uz otru, bet, neraugoties ne uz kādiem šķēršļiem, koncentrēties un mērķtiecīgi doties sapņa piepildījuma virzienā.

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

19. janvāris, 2011 plkst. 18:09

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi