Somu profesors skaidro Dizaina fabrikas konceptu un slavē RTU studenta izgudrojumu

20. oktobris, 2016
.
.
.
Profesors Kalevs Ekmans lasa vieslekciju RTU. Foto: LETA

Nule piedalījies Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Dizaina fabrikas atklāšanā un saņēmis Pasaules kultūras padomes gadskārtējo Hose Vaskonselosa Pasaules izglītības balvu, Ālto Universitātes Somijā profesors Kalevs Ekmans (Kalevi Ekman) intervijās laikrakstam «Dienas Bizness» un žurnālam «Ir» pauž uzskatu, ka pasaules Dizaina fabriku globālajā tīklā (Design Factory Global Network) svarīgs ir ne tik daudz aprīkojums vai organizācijas struktūra, bet gan kultūra un filozofija.

Intervijā laikrakstā «Dienas Bizness» K. Ekmans teic: «Mēs visi godājam zināmas pedagoģijas vadlīnijas. Piemēram, ka studenti ir galvenie.» Ālto Universitātē viņam savulaik izglītības reformas gaitā bija jāizdomā, ko nozīmē paša radītā jaunā vienība — Dizaina fabrika, kas izveidojusies no trim skolām — tehnoloģiju, biznesa un dizaina. «Tā ir ikvienam atvērta eksperimentāla platforma — ikviens students un pasniedzējs no jebkuras universitātes var atnākt un mēģināt.» 

K. Ekmans par Ālto Universitātē dzimušo Dizaina fabriku konceptu, stāsta, ka būtiska iezīme ir starpdisciplinārā sadarbība. Viņa pārliecība — ka «studentiem tas ir ļoti veselīgi — darboties ar īstām dzīves problēmām. Un kam tādas ir? Kompānijām, protams». 20 gados, kopš K. Ekmans studentus māca pēc šāda modeļa, kas sākās ar Produktu attīstības projektu 1997. gadā, Somijas universitātē ir pabeigti 238 projekti. 
Šādu studentu darbošanos universitātē ar reālām uzņēmumu problēmām un kompāniju klientu vajadzībām K. Ekmans uzskata par «ļoti interesantu studiju darbu uzdevumu».
Arī uzņēmēji Somijā ir ieinteresēti sadarbībā ar studentiem, saka K. Ekmans, jo uzņēmēji reizēm grib svaigu un daudzpusīgu skatījumu uz savu problēmu. 

Dizaina fabrikā veidojot starpdisciplināru studentu un pētnieku komandu, tiek attīstīta studentu radošā domāšana, pārbaudītas viņu spējas. «Daudzi studenti ir teikuši, ka tas ir mainījis viņu domāšanu un uztveri par darāmo vispār, un viņi šai procesā ir atraduši savu praktisko nākotnes nodarbošanos,» teic K. Ekmans. 

Kā labu piemēru šādai radošai darbībai viņš gan intervijā laikrakstam «Dienas Bizness», gan žurnālam «Ir» min bijušo RTU studentu Miķeli Studeru, kurš piedalījās komandā, kas izstrādāja auditorijās ērti pasviežamo mikrofonu «Catchbox». M. Studers «Erasmus» programmas laikā nonācis Ālto Universitātē, kur sācis strādāt pie šīs idejas, bet tagad turpina produktu attīstīt Rīgā. Tagad šo mētājamā mikrofona ideju ir «uzķēruši» gan «Google», gan Holivudas filmu industrija un Šveices zinātnieki.

Intervijas ar K. Ekmanu iespējams izlasīt «Dienas Biznesā» (20.10.2016.) un žurnālā «Ir» (20.10.2016.). 
 

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Komunikācijas un mārketinga departaments

Publikācijas datums

20. oktobris, 2016 plkst. 12:25

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi