RTU studente: students nav tikai ņēmējs, viņš ir partneris

30. septembris, 2010
.
.
.

RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes Informācijas tehnoloģijas institūta 3. kursa studente, Latvijas Studentu apvienības (LSA) akadēmiskā virziena vadītāja Asnate Kažoka uzskata, ka izglītības gūšanas procesā students nav tikai ņēmējs, viņš ir partneris: tikai mijiedarbojoties ar studentu, ir iespējams izaudzināt gudru un patriotisku Latvijas nākotnes veidotāju.

30.09.2010.

«Studiju programmas, lekciju saturs un mācībspēku pasniegšanas stils ir lielumi, ko var mainīt un pielāgot, bet, lai to spētu izdarīt, studentam ir jāapzinās savas tiesības ierosināt, tikt uzklausītam, vienoties. Tikai mijiedarbojoties ar studentiem un ļaujot viņiem pieņemt pašu izvirzītus izaicinājumus, ir iespējams izaudzināt gudru, patstāvīgi domājošu, radošu, inteliģentu, patriotisku, pārliecinātu Latvijas nākotnes veidotāju. Studenta centrēta izglītība ir milzīgs solis ceļā uz to,» saka A. Kažoka.

Šādas atziņas izskanējušas diskusijā «Studenta centrēta izglītība Latvijā – realitāte, vīzija un prognozes», kas 29. septembrī notika Rīgas Ekonomikas augstskolā (REA). Diskusijā piedalījās Augstākās izglītības padomes (AIP), Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK), LSA un Eiropas Studentu apvienības pārstāvji, ziņo LETA.

Studenti vēlas panākt, lai Latvijas augstskolās viņiem būtu jāmācās, nevis viņus mācītu – atzina studējošie. Studenti uzskata, ka viņiem ir jādod vairāk brīvības. REA 2. kursa students Staņislavs Filatovs skaidroja, ka ar brīvību viņš domā iespēju izvēlēties kvalitatīvas lekcijas. «Patlaban ir tā, ka atsevišķi pasniedzēji atnāk, nolasa lekciju un aiziet. Esmu skatījies vairāku pasaules ievērojamāko augstskolu mājaslapās dažādu pasniedzēju lekcijas. Dažas no tām ir tik interesantas, ka es būtu gatavs uz tām nākt kaut vai nakts laikā, » sacīja students, uzsverot, ka ir pēdējais laiks domāt par augstākās izglītības kvalitāti.

Studenti rosina pasniedzēju lekcijas nofilmēt un tās izmantot studiju procesā vairākus gadus pēc kārtas, jo daudzos priekšmetos pamattēmas gadiem nemainās. J. Vētra gan apšaubīja, vai studenti būtu ar mieru klausīties iepriekšējā gada lekcijas, bet A. Līce iebilda, ka būtu grūti atrast mācībspēkus, kuri būtu ar mieru saņemt atalgojumu par vienu gadu, bet turpmāk tās būtu bezmaksas.

Tāpat studenti uzskata, ka vecāko kursu studenti varētu būt asistenti pasniedzējiem, tādejādi jauniešiem būtu iespēja praktizēties un pasniedzēji vairāk laika varētu veltīt diskusijām. REA šāda prakse jau tiekot īstenota arī patlaban, proti, 2. kursa studenti palīdz apgūt vielu 1. kursa studentiem.

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

30. septembris, 2010 plkst. 12:54

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi