RTU pētnieki un LDz darbinieki izmēģinājuši jaunas dzelzceļa pretavāriju iekārtas

10. janvāris, 2011
.
.
.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki un VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) darbinieki izmēģinājuši eksperimentālas lokomotīves signalizācijas iekārtu SAFE-R 3 un SAFE-R 4 prototipus.  RTU pētnieki cer, ka viņu izstrādātās iekārtas dzelzceļam ir interesants piedāvājums un ka sadarbība ar LDz drošības iekārtu attīstībā 2011. gadā turpināsies tikpat veiksmīgi.

10.01.2011.

Vairāk par RTU pētnieku sadarbību ar Latvijas dzelzceļu Publikācija par RTU pētnieku sadarbību ar Latvijas dzelzceļu 43.77 

Par iekārtu SAFE-R 3 un SAFE-R 4 izstrādi LDz jau 2009. gadā noslēdzalīgumu ar diviem RTU institūtiem – ar Dzelzceļa transporta institūtu unIndustriālās elektronikas un elektrotehnikas institūtu.

Ņemot vērā LDz speciālistu padomus un ieteikumus, RTU zinātnieki izveidoja iekārtu SAFE-R 3 un SAFE-R 4 prototipus. Abiem izgudrojumiem piešķirti Latvijas patenti. RTU un LDz ir vienlīdzīgi šo patentu līdzīpašnieki.

RTU pētnieki un LDz darbinieki iekārtu prototipus pārbaudīja reālos darba apstākļos. Testēšanas poligona lomai tika izvēlēts maznoslogots dzelzceļa posms uz Bolderāju. Visas iekārtas eksperimentā darbojās stabili un bez kļūmēm – eksperiments pierādīja, ka iekārtās iestrādātās idejas ir iespējams īstenot praksē. Vadoties pēc eksperimenta rezultātiem un LDz darbinieku norādēm, RTU zinātnieki iekārtas pilnveidos.

RTU un LDz izstrādāto lokomotīves signalizācijas iekārtu SAFE-R 3 un SAFE-R 4 uzdevums ir automātiski apstādināt vilcienu pirms luksofora gaismas aizliedzošā signāla gadījumos, kad mašīnists uz aizliedzošo signālu nereaģē. Paredzēts, ka šīs iekārtas strādās arī nekodētos dzelzceļa sliežu posmos, kuros lokomotīvju automātiskā signalizācija līdz šim nestrādāja.

Šādas pretavāriju iekārtas nepieciešamas, lai nākotnē novērstu smagasdzelzceļa avārijas, kādas 2005. gada 2. februārī notika Rīgas pasažierustacijā, saduroties elektrovilcienam Lielvārde – Rīga un pasažieru vilcienam Maskava – Rīga, vai 2008. gada 20. decembrī – Ventspils stacijā, saduroties diviem kravas vilcieniem.

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

10. janvāris, 2011 plkst. 16:33

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi