RTU mācībspēki skaidro izmešu veidus un to rašanās apstākļus

8. decembris, 2015
.
.
.

«No motora viedokļa CO2 ir labā atgāze – jo procentuāli vairāk CO2 mēs saražojam konkrētajā brīdī, jo ir notikusi pilnīgāka degšana, un tas ir labi,» 2015. gada 2. decembra Latvijas Radio raidījumā «Zināmais nezināmajā» stāsta Rīgas Tehniskās universitātes Mašīnzinātnes, transporta un aeronautikas fakultātes (RTU MTAF) Automobiļu katedras docents Juris Kreicbergs.

Šim viedoklim pievienojas arī RTU MTAF Automobiļu katedras viesprofesors no ASV Mārcis Jansons, kurš raidījumā atklāj, ka CO2 jeb oglekļa dioksīds nav kaitīgs cilvēkiem, vismaz ne tādos apmēros, kādos tas ir atmosfērā. Bet pretēja situācija ir ar CO jeb oglekļa monoksīdu, kas ir nepilnīgas degšanas produkts un ir vienlaikus gan kaitīgs cilvēkiem, gan arī norāda uz kļūmēm degvielas sistēmās, norāda M. Jansons.

J. Kreicbergs un M. Jansons atzīmē arī to, ka jebkuru izmešu daudzumu ietekmē tas, cik kilometru ir nobraukts un cik degvielas patērēts, tāpēc, lai samazinātu izmešus, mums jābūt gataviem mainīt savu dzīvesveidu, braucot lēnāk, ar mazākiem auto un īsākus attālumus.

Raidījuma «Zināmais nezināmajā» ierakstu iespējams noklausīties Latvijas Radio mājaslapā (02.12.2015.)

RTU Komunikācijas nodaļa

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

8. decembris, 2015 plkst. 13:20

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi