RTU inženiera izgudroto mētājamo mikrofonu jau nopirkuši pasaulē lielākie sociālie mediji, «NASA», «Uber» un «Google»

17. novembris, 2016
.
.
.
RTU Elektronikas un elektrotehnikas fakultātes absolvents Miķelis Studers kopā ar kolēģiem izgudrojis mētājamo mikrofonu «Catchbox». Foto — Edmunds Brencis, «Picture Agency», žurnālā «Ir»

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) bakalaura Miķeļa Studera un viņa somu kolēģu izgudrojumu – mētājamo mikrofonu «Catchbox» – jau iegādājušies tādi sociālo mediju giganti kā «Facebook», «Twitter» un «Google», kā arī ASV kosmosa uzņēmums «NASA» un starptautiskā savstarpējo pārvadājumu kompānija «Uber». 

Žurnāls «Ir» rakstā «Ķeramā sarunu kaste» apraksta, kā radās ideja par šādu inovatīvu mikrofona risinājumu. Izrādās, ideja dzima 2012. gadā M. Studera tuvam kolēģim Piri Tānilam Ālto Universitātē Somijā, kur M. Studers bija devies papildināt zināšanas pēc RTU. P. Tānila pērn atzīts par labāko dizaineru Somijā.

«Esam «Catchbox» būvējuši tā, lai tas būtu kaut kas paliekošs. Esam pirmie, kas iesprauda karogu zemē un teica: tā tas būs,» stāsta M. Studers, kurš ir SIA «Catchbox» valdes priekšsēdētājs, arī viens no trim uzņēmuma māteskompānijas Somijā līdzīpašniekiem.

«Catchbox», mīkstā apvalkā iemontēts mikrofons, ko diskusiju dalībnieki droši var pasviest pāri citu galvām uz otru  zāles stūri, ir labs jaunās, starpdisciplinārās Ālto Universitātes efektivitātes piemērs. «Lai rastos «Catchbox», nebija vajadzīgi tikai inženieri,» saka Miķelis. «Bija vajadzīgi finansisti, dizaineri, ražotāji. Un vajadzīgi jau pirmajā dienā.»

Somijā vasaras inkubatorā studentu komandai savulaik līdz taustāmam prototipam bija jāspēj tikt divos mēnešos. Viņi to izdarīja, arī vinnēja «Summer of Startups» konkursu 11 komandu konkurencē. Tā dzima «Catchbox». 

Šajā inovācijā galvenais ir mētājamība, mīkstums un iespēja produktu apdrukāt, taču arī «Catchbox» elektronikas daļa ir ļoti svarīga – lai nezustu sakari trieciena rezultātā.

M. Studers stāsta, ka jauni izaicinājumi parādījās, kad viņi nolēma «Catchbox»  pārdot klientiem un ražot sērijveidā. Investorus ieguva, vācot pūļa finansējumu Somijā izveidotajā mājaslapā. Izrādās, ka Somija ir vieglajai rūpniecībai ļoti dārga valsts. Tā kā viens no «Catchbox» dibinātājiem ir no Latvijas, šķitis tikai loģiski, ka fabrika varētu atrasties Latvijā. Tas saskanējis ar M. Studera vēlmi atgriezties dzimtenē. Tā 2014. gada beigās nodibināts uzņēmums Latvijā.

Latvijā notiek «Catchbox» komplektēšana un izsūtīšana, kas ikdienā dod darbu deviņiem cilvēkiem, kā arī vairākiem apakšuzņēmējiem. Somijas kompānijā strādā pieci cilvēki – nodarbojas ar mārketingu, brauc uz industrijas izstādēm, uztur mājaslapu. «Catchbox» ir arī meitasuzņēmums Amerikā.

Kā žurnālam stāsta M. Studers, līdz šim pārdots ap 4000 «Catchbox». Viens risinājums maksā ap 500 eiro, atsevišķi jāpiemaksā par apdruku, ja tā atšķiras no standarta. «Catchbox» grupas kopējais apgrozījums pagājušogad tuvojās miljonam eiro, un M. Studers prognozē, ka straujās attīstības dēļ 2016. gada skaitļi varētu uzrādīt dubultu vai pat trīskāršu pieaugumu.

Rakstu var lasīt žurnāla «Ir» 46. numurā (17.11.2016.).

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Komunikācijas un mārketinga departaments

Publikācijas datums

17. novembris, 2016 plkst. 10:32

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi