RTU ekotehnomobiļu sacensībās uzvar «Aināriņš»

19. jūlijs, 2010
.
.
.

RTU netradicionālo transportlīdzekļu konstruēšanas sacensībās uzvarēja Būvniecības fakultātes un Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes studentu konstruētais ekotehnomobilis «Aināriņš», kurš ekotehnomobiļu sacensībās aizripoja 29,45 metru tālumā.

19.07.2010.  Skatīt galeriju
{denvideo http://www.youtube.com/watch?v=5siCcIRPhj0}

LTV1 sižets.
LNT sižets.
«Aināriņš» bija izveidots no skaidu platēm, kartona, koka paletes, kas bija sastiprināti ar metāla ass un auklu palīdzību. Transportlīdzeklī bija iebūvēta 32 kg smaga svaru bumba. Kopējā transportlīdzekļa masa – ap 50 kilogramiem. «Aināriņa» konstruētāji ir RTU Būvniecības fakultātes ģeomātikas students Ainārs Brālītis, un trīs Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes studenti – elektrotehnoloģiju datorvadības students Klāvs Vabulnieks un enerģētikas un elektrotehnikas studentes Līva Asere un Gunda Čiževska. Studenti bija apvienojušies komandā «Piektā stāva Gate B».

ekotehnomobilis-2010.jpg

Savukārt lielākās skatītāju simpātijas iekaroja 2. vietu ieguvušais ekotehnomobilis – komandas «Mehu penši» būvētais «Valis», kurš sacensībās aizripoja 19,75 metru tālumā un uz kura studenti izvizināja arī sacensību vadītāju spēkavīru Raimondu Bergmani.
3. vietu ieguva komandas «Inžerinatōri» būvētais transportlīdzeklis «Limuzīns eko krāsās», kurš bija pilnībā izveidots no otrreiz izmantojamiem materiāliem un sacensībās aizripoja 25,90 metrus.
Konstruēšanas sacensību «Ekotehnomobilis» dalībnieki bija sešas RTU studentu komandas, kuras demonstrēja universitātē apgūto, konstruējot inovatīvus transportlīdzekļus un demonstrējot tos darbībā. Viņu uzdevums bija četru stundu laikā izgatavot pēc iespējas inovatīvāku, ekoloģiskāku transportlīdzekli bez dzinēja, kas spēj vistālāk ripot.
Arī to komandu transportlīdzekļos, kuru veikums palika ārpus godalgotajām vietām, bija ietverts ne mazums spožu ideju. 4. vietu ieguvušajā transportlīdzeklī «Eco Pumpkin Ride» komanda «4 pelnrušķītes» bija iebūvējusi stilizētu ķirbi. 5. vietu ieguvušajā «Līnijsekotājā» komanda «Baltā līnija» bija iebūvējusi soliņu uz kura vizināt meitenes, savukārt, būvējot 6. vietu ieguvušo transportlīdzekli «Ziiljux», komanda «Second life» bija īpaši domājusi par mašīnas aerodinamiku – tās prototipa izveidē tika izmantota «antispārna» ģeometrija.
Žūrija vērtēja transportlīdzekļu dizainu, inovācijas konstrukcijas uzbūvē, konstrukcijas izturību, ekomateriālu izmantojumu, atbilstību transportlīdzekļa nosaukumam, kā arī attālumu, kādu spēja pārvarēt katrs transportlīdzeklis, ripojot no paaugstinājuma pa Kaļķu ielu.
Sacensību «Ekotehnomobilis» žūrija:  RTU rektors Ivars Knēts, dizaineris Eduards Milašs, Pasaules Dabas fonda Latvijas biroja vadītājs Uģis Rotbergs, dabas pētnieks, žurnālists Māris Olte, «Skandi Auto Rally Team» rallija komandas pilots Ivars Vasaraudzis.
Sacensības organizēja RTU Starptautisko un sabiedrisko attiecību departaments sadarbībā ar Studentu parlamentu un Kultūras centru. Pasākumu atbalstīja «ESM Group», «Kvadra Pak», «Red Bull», radio «SWH», «STORENT».

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

19. jūlijs, 2010 plkst. 17:49

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi