RTU aicina studentus risināt biznesa problēmas

11. maijs, 2018
.
.
.

Studenti starptautiskās inovāciju platformas «Demola Latvia» pavasara sesijā piedāvā risinājumus biznesam, kas ļautu uzlabot klientu pieredzi; atvērta pieteikšanās «Demola Latvia» rudens sesijai.

Mainoties no restorānu orientēta servisa uz ēdienu orientētu servisu un pilnveidojot klientu pieredzi, cenu politiku, piegādes sistēmu, darbinieku motivēšanas sistēmu, starptautiska un starpdisciplināra studentu komanda piedāvā stiprināt piegādes platformas «Foodio.eu» servisu. «Foodio.eu» norāda, ka, konkurējot piegādes biznesā, visbūtiskākais ir laiks, tādēļ uzņēmums meklē jaunus risinājumus servisa pilnveidošana. Komandas veikums un spēja risinājumu prezentēt atraktīvi, bet strukturēti, «Demola Latvia» pavasara sezonas finālā šonedēļ novērtēta ar «Digital Freedom Festival» balvu.

«Demola Latvia» ir sadarbības platforma studentiem, uzņēmumiem un universitātēm, ko uztur Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Latvijas Universitāte (LU) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). «Demola Latvia» nodrošina darba plānu, metodiku, mentoru atbalstu un seminārus, lai starpdisciplināra studentu grupa nonāktu līdz rezultātam. Ja studentu idejas un gala rezultāts ir apmierinošs, jaunieši no biznesa partnera saņem atlīdzību, bet partneris – risinājumus bez finansiāla riska.

Pavasara sesijā desmit komandas, kopumā 50 studenti, risināja astoņu uzņēmumu – «123 Drivers», «KPMG», «Swedbank», «4finance», «Omniva», «Caljan Rite-Hite Latvia», «Foodio», «Forevers» – un Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) definētas problēmsituācijas. «Šajā sezonā papildu vērība tika piešķirta dalībnieku savstarpējai tīklošanai gan programmas, gan komandas ietvaros, tā stiprinot ideju, zināšanu un informācijas apmaiņu. Programmas laikā tika saņemti pieteikumi no 13 izglītības iestāžu studentiem, paplašinot «Demola» darbības lauku un iespējas,» norāda projekta vadītāja Liene Rubina.

Ar balvām novērtētas vēl trīs idejas. RTU simpātijas izpelnījās risinājums – datos balstīta virtuāla karte, kas tapusi, atsaucoties pakomātu tīkla «Omniva» nepieciešamībai izvērtēt veiksmīgākās vietas pakomātu izvietošanai. Komanda secinājusi, ka lielākoties lietotāji ir apmierināti ar pakomātu atrašanos, bet vēlas, lai tie ir tuvāk mājām, lielveikalu vai pārtikas veikalu tuvumā, pie tiem būtu iespējams novietot automašīnas. Savukārt, lai rastu risinājumu «Forevers» vēlmei attīstīt augošo veikalu ķēdi, palielinot tās konkurences priekšrocības, pirkumu apjomu un piesaistot jaunus klientus, vērtēti klientu izvēli noteicošie aspekti, iegādājoties gaļas produktus. Secināts – zema cena nav noteicošā, izmaiņas iespējams panākt, uzlabojot iepakojumu. Komandas veikumu atzinīgi novērtēja LIAA. LU balva tika komandai, kas ar pārdomātu norāžu un informācijas pasniegšanu piedāvā risināt NVA vajadzību uzlabot klientu apkalpošanu Rīgas reģiona filiālē, kas ir visnoslogotākā.

Sākusies pieteikšanās rudens sesijai, kurā aicināti piedalīties visu augstskolu studentus, kuri ir gatavi izmēģināt savas prasmes un starptautiskās un starpdisciplinārās komandās rast risinājumus uzņēmumu problēmsituācijām. Rudens sezonā problēmsituācijas piedāvās «Latvijas Dzelzceļš», «Tieto», «Balta» un citi. Pieteikties dalībai iespējams šeit.

Projektu atbalsta LIAA «Inovāciju motivācijas programmā» (projekta Nr. 1.2.2.2./16/l/001).

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

11. maijs, 2018 plkst. 13:18

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi