Pēteris Misāns: «Veiksme + darbs + rezultāts = panākumi»

12. oktobris, 2011
.
.
.

Otrdien, 11. oktobrī, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) galvenajā ēkā, Kaļķu ielā 1 notika RTU Doktorantūras skolas organizēts seminārs promocijas darba vadītājiem «Promocijas darba vadītāju tējas pēcpusdiena». Semināra temats – maģistrantu sagatavošana doktorantūrai.

Seminārā apspriestās tēmas tika sadalītas sešās grupās:

  • kā novērtēt maģistranta potenciālu un piesaistīt viņu zinātnei jau no pirmā kursa, lai students vēlētos turpināt savu zinātnisko darbu doktorantūrā;
  • kā uzlabot studentu zināšanas par pētniecību un izveidot pētniecības darba prasmes jau maģistrantūras laikā;
  • kā iesaistīt maģistrantu zinātnisko publikāciju sagatavošanā;
  • kā piesaistīt finansējumu maģistrantu pētniecības darbu izstrādāšanai un kā tas ietekmē studenta attīstību;
  • maģistrantūras noslēguma darba un doktora disertācijas tēmu sasaistīšana;
  • pedagoģiskā darba nozīme maģistrantūrā un doktorantūras pirmajā posmā. 

Pie katras no tēmām strādāja atsevišķa darba grupa, kura sagatavoja tēzes, kas atbildēja uz jautājumu – kā veiksmīgāk sagatavot maģistrantu doktorantūrai?

Lai arī maģistrantūras studijas katrā fakultātē atšķiras, promocijas darba vadītāji minēja vairākas būtiskas atziņas, kas ir piemērojamas ikvienai specialitātei, kā piemēram, maģistrantiem jāmācās strādāt grupās, kas spētu parādīt viņa pētnieciskās un organizatoriskās iemaņas, tāpēc svarīgi uzdot tādus uzdevumus, kas spētu uzrādīt šādas iemaņas, veidojot grupu projektus. Tāpat šādā veidā varētu attīstīt iemaņas darbā ar dažādiem literatūras avotiem, kas ir būtiskas, sākot doktorantūru. Vērtīgi būtu, ja darba vadītājs, jau izvēloties maģistra darba tematiku, uzdotu jautājumu maģistrantam, vai viņš plāno iestāties arī doktorantūrā, un tad šo maģistra darbu jau veidot kā bāzi/pamatu promocijas darbam. Kā arī tika atzīmēta starptautiskās pieredzes nepieciešamība, ko vislabāk būtu gūt tieši maģistrantūras laikā, nevis bakalaura studijās, bet parasti šķērslis ir īsais maģistrantūras studiju laiks.

Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes profesors Pēteris Misāns (attēlā) atzīmēja: «Jāmācās un sevi jāgatavo, vadoties pēc filozofijas – studijas ir darbs, nevis palīgdarbs. Panākumu atslēgas formula ir = veiksme + darbs + rezultāts.»

Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultātes asociētā profesore Sandra Treija uzskata, ka studentu iesaistīšanās pedagoģijā ir brīnišķīga platforma, uz kuru balstoties, studenti vēlāk var kļūt par pedagogiem. S. Treija atzina, ka studenti varētu strādāt arī metodisko materiālu izstrādes procesā.

Kā pastāstīja Doktorantūras skolas projekta vadītāja Zane Skreija, turpmāk seminārus promocijas darba vadītājiem RTU Doktorantūras skola iecerējusi organizēt katru otro mēnesi. Semināru mērķis ir kopīgi apspriest būtiskus jautājumus promocijas darba vadīšanā, kā arī apkopot ierosinājumus doktorantu studiju procesa uzlabošanai. Tāpēc par semināra aktuālo tematu autoriem un iniciatoriem aicināti kļūt paši promocijas darba vadītāji.

RTU Informācijas centrs

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

12. oktobris, 2011 plkst. 12:20

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi