Pārtikas inovāciju darbnīcas veicina jaunu inovatīvu pārtikas produktu izstrādi

21. decembris, 2023
.
.
.

Pašmāju ražotājs «MILZU!» 2024. gada sākumā uzsāks četru jaunu pārtikas produktu testēšanu, kas izstrādāti, dažādām patērētāju grupām piedāvājot nozīmīgu ieskatu lietotāju paradumos. Pārtikas inovāciju darbnīcu «EIT Food RIS Consumer Engagement Labs» norisi nodrošināja Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Zinātnes un inovāciju centrs (ZIC). 

Pārtikas inovāciju darbnīcās 25 patērētāji dalījās savā pieredzē, kā arī tiešā veidā, apzinot, kādi produkti tirgus piedāvājumā trūkst, radīja idejas inovatīviem pārtikas produktiem, kas sevī apvieno dzīvnieku valsts izcelsmes un augu valsts sastāvdaļas. Kopskaitā tika izstrādātas 12 idejas.

Patērētājiem ir svarīgi, lai jaunais produkts, kas apvieno augu valsts un dzīvnieku valsts izcelsmes sastāvdaļas, ir vienkārši lietojams, gatavs tūlītējai lietošanai, kā arī saglabā ne tikai līdzīgas vizuālās īpašības, bet arī pielietojumu, kāds ir citiem veikalu tirdzniecības plauktos jau esošajiem pārstrādātajiem gaļas produktiem. 

Ņemot vērā patērētāju vēlmes un vajadzības, kā arī iedvesmojoties no darbnīcu laikā tapušām idejām, pašmāju ražotājs «MILZU!» izskata iespēju izstrādāt un jau 2024. gada otrajā pusē ieviest tirgū vienu no četriem pārtikas produktiem: vārītas dārzeņu desiņas ar vistu, dārzeņu salami ar gaļu, vārītus maltus dārzeņus ar vistas gaļu vai liellopa gaļas burgeru plācenīšus ar dārzeņiem. Lēmums par to, kurš no produktiem sasniegs veikalu plauktus, tiks pieņemts pēc rūpīgas testēšanas, kas notiks nākamā gada sākumā. Inovatīvie pārtikas produkti tiks izstrādāti sadarbībā ar gaļas produktu ražotāju SIA «Gaļas nams – Ādaži», kas ir ieinteresēts veicināt pozitīvas pārmaiņas pārtikas nozares attīstībā un, apvienojot dzīvnieku valsts un augu valsts produktu labākās īpašības, nodrošināt Latvijas patērētājiem iespēju iegādāties pārtikas produktus ar augstu pievienoto vērtību.

Pārtikas nozares attīstībā aizvien nozīmīgāki kļūst dažādi alternatīvas izcelsmes produkti, kas spētu aizvietot gaļu. Ieguvumi šādu inovatīvu produktu izstrādei ir daudz – tā ir iespēja samazināt kopējo gaļas patēriņu, vienlaikus palielinot tādu produktu patēriņu, kas bagātināti ar augu izcelsmes uzturvielām, tādējādi arī uzlabojot sabiedrības veselību. Tāpat produkti, kas sevī apvieno augu un dzīvnieku valsts izcelsmes sastāvdaļas, atstāj mazāku ietekmi uz vidi salīdzinājumā ar dzīvnieku izcelsmes produktiem, padarot tos par videi draudzīgākiem.

«EIT Food RIS Consumer Engagement Labs» ir Eiropas Inovāciju un Tehnoloģiju institūta (EIT) reģionālās inovāciju shēmas (RIS) iniciatīva. Projekts tiek veiksmīgi īstenots 14 Eiropas valstīs, kalpojot par labu piemēru universitāšu vadošajai lomai jaunu produktu līdzradīšanā. Šis process ir vērsts uz sabiedrības izaicinājumu risināšanu un vajadzību apmierināšanu, izstrādājot jaunus pārtikas produktus, kas atbilstu specifiskām patērētāju vajadzībām un prasībām. 

«EIT Food» aktivitātes Latvijā īsteno «EIT Food Hub Latvia», kas darbojas RTU ZIC paspārnē kā viena no četrām zināšanu un inovāciju kopienām, un tās darbības pamatmērķis ir veicināt tādu inovāciju un ilgtspējīgu ekonomikas iniciatīvu veidošanos, kas vairo kvalitatīvas pārtikas pieejamību, dod pienesumu vides saglabāšanā un veselības uzlabošanā, kā arī rada jaunas darbavietas.

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

21. decembris, 2023 plkst. 11:18

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi