Noslēdzies izglītībai veltītais forums «Izglītības sistēmas mērķis: nākotnes perspektīva», kas janvārī norisinājās trīs diskusiju ciklos un ko rīkoja Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).
Foruma mērķis – vienoties par tādu Latvijas izglītības sistēmas mērķi nākamajiem desmit gadiem, lai ceļā uz to ikviens indivīds varētu īstenot savus mērķus un vienlaikus tiktu nodrošināta Latvijas tautsaimniecības attīstība.
Līdztekus Latvijas izglītības un citu saistīto nozaru ekspertiem foruma pirmajos divos diskusiju ciklos piedalījās arī starptautiskie eksperti – Treisija Bērnsa no OECD Izglītības pētniecības un inovāciju centra un Petri Haltia no Somijas Izglītības un kultūras ministrijas.
Foruma pirmā diskusija «Indivīda profesionālās attīstības izvēles un tās ietekmējošie aspekti» notika 17. janvārī un tajā tika pārrunātas indivīdu profesionālās attīstības izvēles un tas, kā valsts atbalsts ietekmē cilvēku produktivitāti karjeras laikā.
Otrā diskusija «Valsts ilgtspēja un indivīda profesionālās attīstības izvēļu ietekme uz tautsaimniecību» norisinājās 24. janvārī un tajā apsprieda indivīdu profesionālo un karjeras attīstības izvēļu ietekmi uz tautsaimniecības attīstību.
Savukārt trešajā diskusija «Rīcībpolitika – izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam» norisinājās debates par izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam, sniedzot iespēju gan apspriest plašākus Latvijas izglītības politikas mērķus, gan arī aktuālus tuvākajā laikā veicamus pasākumus.
Forums tiek organizēts Eiropas Sociālā fonda projekta «Rīgas Tehniskās universitātes efektīvas pārvaldības attīstība» Nr. 8.2.3.0/18/A/012 ietvaros.
Pirmā diskusija «Indivīda profesionālās attīstības izvēles un tās ietekmējošie aspekti»
Izglītības mērķi un funkcijas, Treisija Bērnsa
Izglītības sociālie un iekļaujošie mērķi, Marija Golubeva
Kā profesijas izvēle ietekmē indivīda produktivitāti?, Inta Mieriņa
Kāda nozīme nākotnes profesijas izvēlē ir spējai mācīties, un kā to novērtēt?, Baiba Moļņika
Kā novērtēt spēju vadīt savu mācīšanos, Edmunds Vanags
Otrā diskusija «Valsts ilgtspēja un indivīda profesionālās attīstības izvēļu ietekme uz tautsaimniecību»
Augstskolu monitoringa rezultāti – kāda ir izglītības un darba tirgus reālā sasaiste, Inta Jaunzeme
Kā Latvijas jauniešu studiju izvēle ietekmē tautsaimniecības attīstību ilgtermiņā?, Jānis Salmiņš
Vispārējā izglītība un reģionu konkurētspēja pēc administratīvi teritoriālās reformas, Daunis Auers
Trešā diskusija «Rīcībpolitika – izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam»
Nacionālā attīstības plāna 2021.–2027. gadam aktualitātes un akcenti izglītībā, Vladislavs Vesperis
Eiropas Savienības atbalsta instrumenti izglītības politikas prioritāšu īstenošanai, Santa Šmīdlere
1. daļa latviešu valodā un angļu valodā
2. daļa latviešu valodā un angļu valodā
Augstskolu monitoringa rezultāti – kāda ir izglītības un darba tirgus reālā sasaiste, Inta Jaunzeme
Kā Latvijas jauniešu studiju izvēle ietekmē tautsaimniecības attīstību ilgtermiņā?, Jānis Salmiņš
Vispārējā izglītība un reģionu konkurētspēja pēc administratīvi teritoriālās reformas, Daunis Auers
Diskusijas «Rīcībpolitika – izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam» debates