Covid-19 krīze liek augstskolām pieņemt digitālos izaicinājumus, uzskata RTU attīstības prorektors

28. aprīlis
.
.
Ārkārtējā situācija ir likusi Latvijas augstākajai izglītībai un zinātnei ātrāk, nekā domāts, ielēkt nākamajā attīstības ātrumā, spiest uz digitalizācijas pedāļa un traukties nākotnē, kurā augstskolas gaida liela konkurence un kur ieguvēji būs tie, kuri ērtāk jutīsies virtuālajā pasaulē, spēs pieņemt ātrus un pārdomātus lēmumus par izmaiņām, uzskata RTU prorektors Artūrs Zeps

Ārkārtējā situācija, ko izraisīja Covid-19, ir likusi augstskolām ātrāk, nekā domāts, uzsākt straujas pārmaiņas, digitalizējot studiju procesu un uzsākot konkurences cīņu ar augstskolām visā pasaulē, jo attālinātās lekcijas ir parādījušas, ka arī šī var būt viena no studiju formām, tikai augstskolām ir jāspēj tā pieņemt un izmantot studiju piedāvājumā. Kāda varētu būt augstskolu nākotne pēc ārkārtējās situācijas, viedokļu rakstā portālā Delfi.lv otrdien, 28. aprīlī, raksta Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) attīstības prorektors Artūrs Zeps. 

Viņš rakstā iezīmē nākotnes iespējas un norāda, ka jaunajā situācijā universitātēm būs jākļūst ātrākām un fleksiblākām, pārejot uz attālināto studiju formātu. Ārkārtējās situācijas laikā cilvēki būs izbaudījuši attālinātās lekcijas un atklājuši to sniegtās ērtības – studēju, kur gribu, kad gribu un ko gribu. Protams, daļa studentu vēlēsies turpināt studijas klātienes formātā, taču cilvēki, kuru viena no lielākajām vērtībām ir laiks un iespēja pašiem organizēt savu studiju procesu, izšķirsies par attālināto studiju formu. «Šāda pieprasījuma potenciālā esamība augstskolām jau tagad liek domāt par izglītības formāta maiņu, attīstot attālināto studiju formātu, lai nezaudētu konkurences cīņā ne vietējā, ne globālā līmenī,» raksta A. Zeps. 

Viņš uzskata, ka augstskolām būs jāstrādā pie izmaiņām studiju procesā ne tikai pēc formas, bet arī pēc satura, pielāgojot šo saturu mūsdienu vajadzībām, kā arī šo saturu «ierāmējot» formātā, kas ir draudzīgs attālinātām lekcijām, nav monotons pusotras stundas videoieraksts, bet nodrošina interaktivitāti un pieprasa konstantu studējošā uzmanību, līdzīgi kā to jau šobrīd piedāvā pasaules vadošie interneta izglītības satura nodrošinātāji.

«Nekas vairs nav kā agrāk un nekad vairs nebūs – Covid-19 izraisītā ārkārtējā situācija ir likusi Latvijas augstākajai izglītībai un zinātnei ātrāk, nekā domāts, ielēkt nākamajā attīstības ātrumā, spiest uz digitalizācijas pedāļa un traukties nākotnē, kurā augstskolas gaida liela konkurence un kur ieguvēji būs tie, kuri ērtāk jutīsies virtuālajā pasaulē, spēs pieņemt ātrus un pārdomātus lēmumus par izmaiņām,» uzskata RTU prorektors. 

Artūrs Zeps: Augstskolu nākotne pēc turbulences pilnā lidojuma (Delfi.lv, 28.04.2020.)
 

Kopīgot rakstu

Universitāte

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

28. aprīlis plkst. 11:07

Līdzīgi raksti

Ziņas

_