Airisa Šteinberga: izglītības reformās pazūd pats skolotājs un skolēns

20. novembris
.
.
Airisa Šteinberga. Ekrānuzņēmums

Izglītības reformās mēs runājam par daudz lietām, bet par pašiem skolotājiem nerunājam, nerunājam par to, kā viņi jūtas, kā rīkojas, kas viņiem ir svarīgi, raksturojot nule iznākušajā zinātniskajā monogrāfijā «Skolotāju profesionālā identitāte» pētītā temata aktualitāti LNT raidījumā «900 sekundes» 20. novembrī atzina izdevuma zinātniskā redaktore, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) E-studiju tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātes (ETHZF) Humanitārā institūta direktore asociētā profesore Airisa Šteinberga. 

Pētījumā atklājies, ka daudzās reformas, vēlme un piedāvājumi mainīt dažādas lietas izglītības procesā, padarījuši skolotājus par inertiem un pasīviem, viņi ir zaudējuši iniciatīvu, bet gaida rīkojumus no augšas, it kā tiekot atsviesti atpakaļ autoritatīvajā sistēmā. «Taču tas nav tāpēc, ka skolotājs nezinātu, ko darīt, drīzāk viņš ir apmulsis un apjucis,» piebilda asociētā profesore.

Salīdzinot Latvijas un Krievijas Smoļenskas apgabala skolotājus, Latvijas skolotāji ir vairāk tendēti uz sadarbību ar skolēniem, pretstatā Krievijas kolēģiem, kuru pedagoģijā aizvien dominē autoritāra pieeja.

Monogrāfija «Skolotāju profesionālā identitāte» tika atklāta ETHZF Humanitārā institūta jubilejas svinību «25+1» laikā 15. novembrī un to klajā laidusi RTU Izdevniecība.

Zinātniskā monogrāfija «Skolotāju profesionālā identitāte»

Intervija ar A. Šteinbergu LNT «900 sekundēs» 2019. gada 20. novembrī

Kopīgot rakstu

Universitāte

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

20. novembris plkst. 13:35

Līdzīgi raksti

Ziņas

_