RTU zinātnieki rada inovatīvu metodi nākotnes mūžizglītībai

31. augusts, 2015
.
.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki ir radījuši prototipu modernai mūžizglītības atbalsta sistēmai, kas, reaģējot uz lietotāju uzvedību e-vidē, palīdzēs viņiem e-mācību procesā. Izmantojot jauno metodi, būs iespējams veicināt dalībnieku zināšanu apguvi un aktīvu iesaisti tālmācībā, kā arī uzlabot zināšanu pārnesi uzņēmumos.

«Tā ir iespēja sasniegt e-mācību dalībnieku brīdī, kad tas viņam ir visvairāk nepieciešams,» saka projekta vadītājs,RTU Tālmācības studiju centra direktors profesors Atis Kapenieks. Veidojot jauno sistēmu, radīti algoritmi, kas veicina konkrētu tālmācībasstudijās reģistrēto lietotāju uzvedības izpēti un, sasniedzot viņus mobilajā vidē, piedāvā tiem nepieciešamo informāciju. Piemēram, reģistrētajiem lietotājiem nosūta īsziņas, aicinot viņus uz vebināriem un vēlāk – atgādinājumu par tiem. Sistēma piedāvā dažādus e-studiju materiālus un akcentē, kuriem no tiem jāpievērš īpaša uzmanība.

Galvenās e-izglītības problēmas visā pasaulē ir cilvēku nepietiekamā iesaiste mūžizglītībā un lielais e-izglītības dalībnieku atbirums mācību laikā. To novērst var veiksmīga e-izglītības organizācija un lietotāja atbalstasistēma.

RTU zinātnieku radītā sistēma ir viens no veidiem, kā cilvēkus ieinteresēt mūžizglītībā. Tā iet kopsolī ar pasaules vadošo universitāšu centieniem veidot tādas mācību atbalsta sistēmas, kas balstītas mūžizglītības dalībnieku e-uzvedības izpētē,» saka A. Kapenieks.

Jaunās sistēmas prototipu RTU Tālmācības studiju centrs radījis sadarbībā ar SIA «Lursoft» un AS «Datorzinību centrs» projektā «Jauni lietotāju uzvedības interpretācijas algoritmi radikālai zināšanu pārneses uzlabošanai e-ekosistēmā» jeb saīsinājumā – «JAUZI». To finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds. 

Projekta rezultāti ir prezentēti vairākās nozīmīgās starptautiskās konferencēs un publicēti datu bāzēs SCOPUS un «Thomson Reiter/Web of Science» indeksētos zinātnisko rakstu krājumos.

Projekta numurs: 2013/0071/2DP/2.1.1.1.0/13/APIA/VIAA/023.

Kopīgot rakstu

Universitāte

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

31. augusts, 2015 plkst. 14:34

Līdzīgi raksti

Ziņas