Projekts

.
.
Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas
Projekta nosaukums: Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 4.2.2.7/1/23/I/001
RTU Projektu reģistra numurs: 4886
Struktūrvienība: Liepājas akadēmija
Projekta administrētājs: Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Finansējošais fonds: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu"
RTU loma projektā: projekta partneris
Statuss: Īstenošanā
Projekta uzsākšanas datums: 09.11.2023.
Projekta noslēguma datums: 30.06.2026.
Finansējuma piešķīrēja nosaukums: Centrālo finanšu un līgumu aģentūra
Projekta zinātniskais/saturiskais vadītājs: Helēna Vecenāne
Projekta vadītājs administratīvajā jomā: Helēna Vecenāne
Projekta kopējais finansējums:
3 425 840.00
Projekta kopsavilkums:

Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iejušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu pedagoga profesijā.
Pedagogu ataudzes veidošanai, pedagogu profesijas prestiža celšanai un konkurētspējas nodrošināšanai nepieciešams izstrādāt un ieviest atbalsta mehānismus, sniedzot atbalstu jaunu pedagogu piesaistei un noturēšanai. Indukcijas gada atbalsts ir paredzēts, lai projekta dalībniekiem palīdzētu nostiprināties izglītības jomā ilgtermiņā - lai profesionāli pilnveidotos pedagoģijā, padziļinātāk izprastu izglītības iestādi kā mācīšanās organizāciju un karjeras iespējas, ko piedāvā darbs izglītības iestādē, turpinātu virzīt jaunos pedagogus uz profesionālās pašizaugsmes mērķu izvirzīšanu, īpaši, uz līderības attīstību. Indukcijas gada atbalsta aktivitātes paredzētas, lai nodrošinātu vispārēju atbalstu mācību stundu un nodarbību kvalitātes, stundu plānošanas, vadīšanas, izglītojamo vērtēšanas, klasvadības un skolvadības prasmju attīstīšanas un pilnveides, darba kvalitātes uzlabošanas un kontroles, pašvērtējuma prasmju attīstības un turpmāko mācību vajadzību noskaidrošanas jomās. Ar indukcijas gada palīdzību tiks sniegts atbalsts katra jaunā pedagoga labbūtībai, praktiski padomi kā neizdegt un rast spēku turpmākajam darbam, kā risināt dažādas problēmsituācijas, piem., individualizācija un diferenciācija mācību procesā, strādājot vienlaicīgi ar talantīgiem un apdāvinātiem skolēniem, kā arī ar skolēniem, kuriem ir mācīšanās grūtības, darbs daudzkultūru klasēs un grupās, vardarbība, tās formas un atpazīšana, kā arī rīcība vardarbības gadījumos vai gadījumos, ja rodas aizdomas par vardarbību pret izglītojamo. Projekts palīdzēs jaunajiem pedagogiem izvērtēt savu profesionālo sniegumu un ieviest pozitīvas pārmaiņas savā izglītības iestādē, rādīt piemēru un iedvesmot, iespēju kļūt ne tikai par pedagogu, bet arī par padomdevēju un atbalstu izglītojamiem.

Indukcijas gada ieviešana tiks īstenota visās MK noteikumos par SAMP īstenošanu noteiktajās pedagogu sagatavošanas studiju programmās:
1. pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma „Pirmsskolas skolotājs”;
2. pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma „Mūzikas, dejas, mākslas profesionālās ievirzes un interešu izglītības skolotājs”;
3. pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma „Sporta un izglītības darba speciālists”;
4. profesionālā bakalaura studiju programma „Sākumizglītības skolotājs”;
5. profesionālā bakalaura studiju programma „Skolotājs”;
6. profesionālā bakalaura studiju programma „Speciālā izglītība”;
7. profesionālā bakalaura studiju programma „Mūzikas, teātra mākslas, dejas, vizuālās mākslas skolotājs”;
8. profesionālā bakalaura studiju programma „Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība”.
Projektā ir paredzēts uzkrāt informāciju šādiem nacionālajiem rādītājiem:
1. pedagogu sagatavošanas studiju programmu skaits, kurās sniegts indukcijas gada atbalsts. Uzkrājot informāciju, tiks ņemts vērā katrā augstskolā īstenoto pedagogu sagatavošanas studiju programmu skaits - t.i., studiju programmas skaits pēc to licencēm;
2. atbalstu saņēmušo indukcijas gada dalībnieku skaits. Uzkrājot informāciju, tiks uzkrāti dati par indukcijas gada dalībnieku skaitu, kas noslēguši līgumu ar projekta īstenotāju par dalību indukcijas gadā un mērķstipendijas saņemšanu;
3. indukcijas gada dalībnieku skaits, kas saņēmuši apliecību par profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi. Uzkrājot informāciju, tiks uzkrāti dati par unikālos indukcijas gada dalībnieku skaitu, kas saņēmuši apliecību par profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi.

Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes:
Projekta galvenās aktivitātes:
1) indukcijas gada dalībnieku piesaiste un atlase;
2) individuāls atbalsts profesionālās pilnveides grupās un mācību stundu vērošana;
3) profesionālās kompetences pilnveides programmu izstrāde un īstenošana;
4) mērķstipendijas indukcijas gada dalībniekiem;
5) projektu vadība un īstenošana;
6) komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi.
Sadarbības partneris:
  • Latvijas Universitāte
  • Daugavpils Universitāte
Publicēts RTU mājas lapā: 09.11.2023.

Universitāte