Projekts apvieno 11 universitātes no 8 valstīm Eiropā un Dienvidaustrumāzijā. Tā mērķis ir digitālās transformācijas paātrināšana augstākās izglītības iestādēm Dienvidaustrumāzijā, izstrādājot digitālo stratēģisko plānu, uzlabojot mācību kvalitāti un mācīšanas metodikas, kā arī pedagoģiskās pieejas digitālajai apmācībai. Atsaucoties uz COVID 19 pandēmijas radītajām izmaiņām augstākās izglītības pasniegšanā un kvalitātē, universitātes no Laosas Demokrātiskās Republikas, Kambodžas un Malaizijas, ir identificējušas riskus un izaicinājumus, mēģinot saglabāt augstu studiju kvalitāti, pedagogu kapacitāti un zināšanas, ir noteikta projekta DX. sea virzība pretim digitālo risinājumu ieviešanai augstākās izglītības sektorā, kas sekmētu iegūtās izglītības kvalitāti. Digitālās transformācijas kompetenču pilnveide primāri paredzēta augstskolu mācībspēkiem un IT centru vadītājiem. Lai veicinātu Dienvidaustrumāzijas darbaspēka digitālo prasmju attīstību un pilnveidi, kas atbilstu jaunākajām darba tirgus tendencēm un prasībām. Galvenais rezultāts pēc projekta īstenošanas ir institucionālais digitālās transformācijas plāns un politika, apmācības materiāli un apmācības programma augstskolu mācībspēkiem (angļu val. Train for Trainers (ToT)), izstrādāta digitālās apmācības infrastruktūras un digitālās mācīšanās vadības sistēma, attīstītas prasmes digitāla satura projektēšanai digitālās izglītības nodrošināšanai it speciālistiem un kvalitātes uzraudzības un nodrošināšanas plāns. Tiešie projekta rezultāti tiks implementēti piecās Lao PDR, vismaz 20 universitātes Kambodžā un 40 universitātēs Malaizijā. |
Projekta aktivitātes saistāmas ar kopumā septiņām darba pakotnēm:
1) Projekta menedžmenta pakotne, kuras galvenā aktivitāte saistīta ar projekta administrēšanu, finanšu plūsmas pārvaldi un uzraudzību;
2) Sagatavošanās pakotni ar šādām paredzētajām aktivitātēm: tēmas un vajadzību analīzes izstrāde;
3) Apmācības moduļu un kursu izstrāde; kopskaitā trīs moduļi ar noteiktiem sasniedzamajiem rezultātiem;
4) Apmācības modulis pasniedzējiem, t.s. ToT, kuru veido iepriekš pieminētie moduļi A, B un C;
5) Darba kvalitātes pakotne, kuras pārziņā ir projekta riska plāna un kvalitātes stratēģijas izstrāde;
6) Projekta ilgstpēja ar galveno uzdevumu ieviest digitālās mācīšanās sistēmu (LMS), izveidot digitālos mācību centrus, OER, starptautisko aliansi;
7) Noslēdzošā darba pakotne attiecās uz projekta rezultātu izplatīšanas stratēģiju, īstenojot konferenci, nacionāla mēroga seminārus/darbnīcas. |