Projekts

.
.
Ekosistēmas veidošana 21. gadsimta STEM izglītības prasmju attīstībai
Projekta publicitātes:
Projekta nosaukums: Ekosistēmas veidošana 21. gadsimta STEM izglītības prasmju attīstībai
Projekta īsais nosaukums: BE-21-SKILLED
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 2021-1-LV01-KA220-HED-000027581
RTU Projektu reģistra numurs: 4560
Struktūrvienība: Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Projekta administrētājs: Projektu ieviešanas un koordinācijas nodaļa
Finansējošais fonds: ERASMUS+
RTU loma projektā: vadošais partneris
Statuss: Īstenošanā
Projekta uzsākšanas datums: 01.02.2022.
Projekta noslēguma datums: 31.01.2025.
Finansējuma piešķīrēja nosaukums: Valsts izglītības attīstības aģentūra
Projekta zinātniskais/saturiskais vadītājs: Inga Lapiņa
Projekta vadītājs administratīvajā jomā: Zane Circāne
Projekta kopējais finansējums:
Projekta kopējais finansējums ir 293 050.00 EUR, RTU projekta daļas finansējums ir 70 420.00 EUR
Projekta kopsavilkums:

21.gadsimta prasmju nozīmi un nepieciešamību nosaka tādas parādības kā straujas izmaiņas tehnoloģijās, pieaugošā globalizācija un internacionalizācija un pāreja no industriālās uz zināšanu ekonomiku (Voogt & Robin, 2010). Jaunā prasmju programma Eiropai (New Skills Agenda for Europe, EK, 2016) parāda skaidru nepieciešamību pēc daudzveidīgām prasmēm, kas nodrošina iespēju mainīties, pielāgoties, adaptēties un uzņēmējdarbības domāšanu, lai pārvarētu tādus izaicinājumus kā strauji mainīgās darba tirgus & digitalizācijas radītās prasības, prasmju neatbilstība un demogrāfiskās izmaiņas. Atbilstošās prasmes ir arī ilgtspējīgas attīstības pamatā un, kā uzsvērts Ilgtspējīgas attīstības mērķu (SDG) 4.7. punktā: "… ir jānodrošina, lai visi izglītojamie iegūtu zināšanas un prasmes, kas vajadzīgas, lai veicinātu ilgtspējīgu attīstību” (UNESCO, 2015); savukārt ES programma 2030. gadam skaidri saista cilvēkus ar 21. gadsimta prasmēm un videi draudzīgākas ekonomikas veidošanos (EK, 2019). Turklāt 21.gadsimta prasmēm ir būtiska nozīme pielāgojoties nenoteiktībai nākotnē un palīdzot Eiropai būt noturīgākai un labāk reaģēt uz nezināmajiem draudiem. Tādējādi ir acīmredzams, ka šo prasmju izmantošana tiek uzskatīta par priekšnoteikumu, lai notiktu ekonomikas izaugsme un atveseļošanās pēc COVID.

VIDEO "BE-21-SKILLED: Fostering 21st-century skills (21CS) by upskilling STEM HEI teachers & students"

Projekta zinātniskais vadītājs - Elīna Gaile-Sarkane
Projekta saturiskais vadītājs - Inga Lapiņa

Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes:
Projektā BE-21-SKILLED ir paredzētsi sasniegtu šādus mērķus:
1) veicināt 21.gadsimta prasmju izpratni un identifikāciju saistībā ar reģioniem un darba tirgu, izmantojot dažādu ieinteresēto personu sadarbības pasākumus (izmantojot PR1- reģionālo prasmju padomju konceptuālo plānu un “Skill Panorama”)
2) veicināt augstālās izglītības institūciju pasniedzēju spēju radīt 21.gadsimta prasmes saviem studentiem, izmantojot apmācības un atgriezeniskās saites (izmantojot PR3: BE-21–SKILLED pasniedzēju pilnvarošanas programma)
3) Uzlabot studentu prasmes, lai palielinātu viņu nodarbināmību un izmantotu viņu novatorisko potenciālu (izmantojot PR5: BE-21-QUALIFIED Student Pilot and Playbook)
4) Uzlabot izpratni par sievietēm, kas nav sievietes (studenti, pasniedzēji, darba devēji u. c.), par nepieciešamību atbalstīt STEM jomas studentes un ieaudzināt 21.gadsimta prasmes tajās
5) Vajag izstrādāt mācību programmas, izmantojot tādus instrumentus, kuru mērķis ir attīstīt studentu īpašas prasmes (izmantojot PR2: BE-21-SKILLED Toolkit)
6) Aktivitāte rezultātu un labas prakses izplatīšanā (izmantojot PR4: BE-21-SKILLED eKompass)
Sadarbības partneris:
  • Belgradas Universitāte
  • Uzņēmējdarbības un iesaistīto universitāšu akreditācijas padome
  • MOMENTUM MARKETING SERVICES LIMITED
  • European E-learning Institute
Publicēts RTU mājas lapā: 01.02.2022.

Universitāte