Studiju programma nodrošina vecākā/otrā mehāniķa uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu 3000 kW un lielāku profesionālās kvalifikācijas ieguvi pēc attiecīga darba stāža ieguves sardzes mehāniķa uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu 750 kW un lielāku amatā, kas atbilst 2022. gada 8. jūnija Eiropas Parlamenta un padomes direktīvas 2022/993 par jūrnieku minimālo sagatavotības līmeni un 1978.gada Starptautiskās konvencijas par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (ar grozījumiem) standartiem (STCW).
Struktūrvienība
Latvijas Jūras akadēmija
|
Programmas veids un līmenis
Profesionālās bakalaura studijas
|
Studiju virziens
Mehānika un metālapstrāde, siltumenerģētika, siltumtehnika un mašīnzinības
|
Budžeta vietu kvotu sadalījums studiju uzsākšanai
35 Latvijas Jūras akadēmija
|
Īstenošanas valoda
Latviešu, Angļu
|
Programmas direktors
Igors Kurjanovičs, Centra vadītājs
|
Īstenošanas forma
Pilna laika klātienes
|
Studiju uzsākšana
Latvijas Jūras akadēmija
|
|
|
||
Iegūstamais grāds un kvalifikācija
Profesionālais bakalaura grāds jūras transportā / kuģa mehāniķis
|
Nepieciešamā iepriekšējā izglītība
Vidējā izglītība
|
Maksa gadā
€ 3 570 - Pilna laika klātienes
|
Apjoms kredītpunktos
185
|
Studiju ilgums
Pilna laika studijām - 4.3 gadi
Nepilna laika neklātienes studijām - 5 gadi |
Sagatavot augstas kvalitātes starptautiskā līmenī atzītu vadības līmeņa speciālistu jūrniecības nozarē, kas spēj veikt mehānismu, inženiertehnisko sistēmu, elektrisko, elektronisko un vadības sistēmu vadību un ekspluatāciju uz kuģiem bez ierobežojumiem, attiecībā uz galveno spēka iekārtu, kā arī spētu veikt tehniskās apkopes un remontu, rūpējoties par kuģa un cilvēku drošību un vides aizsardzību. Tostarp attīstīt iemaņas darbībai, kura saistīta ar kuģa enerģētisko, mehānisko, elektrisko un elektronisko iekārtu, ierīču un mašīnu projektēšanu, uzstādīšanu, pilnveidošanu un inovatīvu risinājumu izveidi.
Studiju programmas uzdevumi:
- attīstīt studējošo spējas izprast un analizēt kuģu inženierijas pamatus, kā arī fundamentālas zināšanas par kuģa, tā inženiertehnisko iekārtu un sistēmu uzbūvi, kā arī attīstības tendencēm šajā jomā;
- nodrošināt studējošiem iespēju apgūt dažādas inženiertehnoloģijas un programmatūru, lai analizētu un modelētu kuģu iekārtas un sistēmas;
- attīstīt spējas pētīt un izvērtēt kuģubūvē izmantotās inženiertehnoloģijas, kā arī to izmantošanas ietekmi uz vidi un cilvēkiem;
- nodrošināt, ka studējošie apgūst un iemācās izmantot dažādus instrumentus, rīkus un tehnoloģijas, lai veiktu inženiertehniskas analīzes un novērtējumus remontiem;
- attīstīt uzņēmējdarbības un vadības prasmes, kas nepieciešamas, lai strādātu kā inženieriem kuģu mehānikas nozarē vai vadītu uzņēmumu kuģu inženierijas jomā;
- attīstīt prasmes, kas ietver spēju plānot, organizēt un vadīt projektus, kā arī efektīvi komunicēt ar citiem speciālistiem un vadītājiem.
Studiju programmas absolvents:
- spēj konkurēt mainīgajos sociālekonomiskajos apstākļos un starptautiskajā darba tirgū;
- spēj izvelēties un lietot informācijas tehnoloģijas darba pienākumu veikšanai, pētniecībai un mūžizglītībai, kā arī digitālā satura iegūšanai, radīšanai un koplietošanai;
- spēj pilnveidoties par garīgi un fiziski attīstītu, brīvu, atbildīgu un radošu personību;
- spēj ekspluatēt kuģa mehānismus un inženiertehniskās sistēmas;
- spēj ekspluatēt kuģa elektriskās, elektroniskās un vadības sistēmas;
- spēj veikt mehānismu un inženiertehnisko sistēmu tehnisko apkopi un remontu uz kuģiem;
- spēj plānot, organizēt un vadīt mehānismu un inženiertehnisko sistēmu ekspluatāciju;
- spēj plānot, organizēt un vadīt kuģa elektrisko, elektronisko un vadības sistēmu ekspluatāciju;
- spēj plānot, organizēt un vadīt mehānismu un inženiertehnisko sistēmu tehnisko apkopi un remontu uz kuģiem;
- spēj rūpēties par kuģa un cilvēku drošību un vides aizsardzību;
- spēj vadīt rūpes par kuģa un cilvēku drošību un vides aizsardzību.
Kuģa mehāniķis (vadības līmenī) – vecākais/otrais mehāniķis uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu 3000 kW un lielāku var strādāt uz Latvijas, Eiropas Savienības vai citu valstu kuģiem starptautiskajā kuģošanā. Sākotnēji var strādāt kā sardzes mehāniķis (STCW A-III/1) un turpmāk kā otrais/vecākais mehāniķis (STCW A-III/2 vai A-III/3) uz jūras transporta kuģiem (naftas tankkuģiem, sašķidrinātas gāzes tankkuģiem, pasažieru kuģiem, konteinerkuģiem, beramkravu kuģiem, refrižeratorkuģiem utt.), kā arī uz iekšējo ūdeņu kuģiem, atkrastes kuģiem, zvejas kuģiem un citiem kuģiem bez ierobežojumiem attiecībā uz galvenā dzinēja jaudu. Turklāt, atbilstoši pieredzei, iespējams strādāt jūrniecības, kuģu būves un remonta, loģistikas un citās nozarēs, kas prasa izpratni par inženiertehnisko sistēmu un mehānismu ekspluatāciju un pārraudzību.