“Erasmus+” ir ES programma, kas atbalsta izglītību, apmācības, jaunatnes un sporta jomu Eiropā. Aptuvenais budžets ir 26,2 miljardi eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo programmu (2014.–2020. g.) finansējums ir gandrīz divkāršojies. 2021.–2027. g. programma ir īpaši orientēta uz sociālo iekļautību, zaļo un digitālo pārkārtošanos, jauniešu dalības veicināšanu demokrātijā.Tā atbalsta prioritātes un darbības, kas noteiktas Eiropas izglītības telpā, Digitālās izglītības rīcības plānā un Prasmju programmā Eiropai. Plašāka informācija par aktivitātēm pieejama mājas lapā: erasmus-plus.lv Šī programma arī:
Visaptverošas izglītības ekosistēmas izveide ilgtspējīgas attīstības mērķiem / Building a Comprehensive Educational Ecosystem for Sustainable Development Goals (#edu4sdgs)
2023-1-PL01-KA220-HED-000165127
Projekta tips | ERASMUS+ |
---|---|
Atbildīgā struktūrvienība | Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes Pārvaldības un drošības institūts |
Projekta vadītājs RTU | Projekta vadītājs Inga Lapiņa |
Projekta anotācija |
Projekta mērķis ir paātrināt augstākās izglītības ieguldījumu ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā, veicinot sociālo atbildību un izglītojot pārmaiņu veicinātājus. |
Projekta partneri | Lodz University of Technology, ACEEU GmbH, ABD Group, Barselonas Autonomā universitāte, Komandas koučings Rafał Nykiel |
Īstenošanas periods | No 01.10.2023. līdz 30.09.2026. |
Projekta budžets, EUR | 63 200 |
Īstenošanas periods | No 2022. gada 1.novembra līdz 2024.gada 31.oktobrim |
---|---|
Projekta vadītājs RTU | Prof. Deniss Ščeulovs |
Projektu īstenojošā struktūrvienība | IEVF Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūts |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Projekta saturiskais vadītājs Deniss Ščeulovs Projekta vadītājs administratīvajā jomā Viktorija Babiča |
Projekta anotācija |
Projekta mērķis ir risināt problēmas, kas saistītas ar dzimumu līdztiesību augstākajā izglītībā (īpaši biznesa skolās), (1) likvidējot sistēmiskus un kultūras šķēršļus sieviešu pieņemšanai darbā un karjeras izaugsmei un galvenokārt (2) integrējot dzimumu dimensiju attīstības un kvalitātes nodrošināšanas procesos. Projekta aktivitātes un rezultāti vērsti uz dzimumu līdztiesības veicināšanu. Ar akreditācijas institūciju (un to darbinieku) starpniecību, projekts strādā pie stratēģiju un kvalitātes kultūras izstrādes un ieviešanas, kas rosinās augstākās izglītības iestādes efektīvāk risināt ar dzimumu līdztiesību saistītos izaicinājumus. |
Projekta aktivitātes | Īstenojamās aktivitātes: - Ziņojums, kas balstīts uz pētījumu un dzimumu līdztiesības plānu (GEP) īstenošanas un esošo akreditācijas mehānismu analīzi - Izstrādāt GEP ieviešanas plānus un vadlīnijas; - GEP ieviešanas plāns katrai partnerskolai; - Akreditācijas institūciju vadlīnijas (dzimumu līdztiesības kritēriji, ietvars un novērtēšanas process); - Apmācību programmas par dzimumu līdztiesību (1) biznesa skolās un (2) akreditācijā; - Izplatīšanas pasākumi (1) augstākās izglītības iestādēm un (2) akreditācijas iestādēm. |
Projekta partneri |
|
Projekta RTU daļas finansējums (EUR) | 49 500.00 |
Īstenošanas periods | 01.01.2022.-31.12.2024. |
---|---|
Projekta vadītājs RTU | Prof. Elīna Gaile-Sarkane |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Elīna Gaile-Sarkane, Uldis Kamols, Līga Kamola, Liene Ivanova, Maksims Smirnovs, Mikus Dubickis, Airisa Šteinberga, Viktorija Gaina |
Projekta anotācija |
MOOW CODE ir uz nākotni un ietekmi vērsts projekts, kura mērķis ir attīstīt un veicināt MOOW (Massive Open Online Week, ko izrunā kā “move”), daudzšķautņainu, sinerģisku digitālās apmācības formātu un līdzradīšanu augstākajā izglītībā. Projekta ietvaros tiks oganizētas tiešsaistes apmācības nedēļas. Projekta mērķis ir veicināt spēcīgu MOOW kustību visā Eiropā, nodrošinot visu vajadzīgo MOOW plānošanas, organizācijas un īstenošanas metodes un instrumentiem. MOOW ir daudzsološs jauns formāts un koncepcija, kas balstās uz tradicionālo MOOCs, universitātes Uzņēmējdarbības nedēļu un tiešsaistes ideju paātrinātāji un bootcamps. Tomēr atšķirībā no šiem formātiem MOOW piedāvā pilnībā digitālas un ļoti interaktīvu mācību vidi, un ir izveidota, lai veicinātu jaunu ideju izstrādi, produktu un risinājumu, izmantojot sadarbību un līdzradīšanu. Katrs MOOW pievēršas vienam nozīmīgam un aktuālam tematam.Tipisks MOOW ietvers digitālo Bootcamp, kurā studenti, skolotāji, novatori un izstrādātāji komandās strādās pie idejām un produktiem. Notiks arī publiskas lekcijas, sarunas un paneļdiskusijas, kas vērstas uz plašāku auditorija. Projekts nodrošinās, ka visi MOOW tiek organizēti un izvietoti vienotā veidā, izmantojot kopīgu koncepciju, struktūra un identitāti. |
Projekta aktivitātes |
Projektā tiks izstrādātas: 1) MOOW vadlīnijas organizatoriem ar sīku MOOW aprakstu. Koncepcija un tās galvenie elementi, ko pamato praktiski ieteikumi augstākās izglītības lēmumu pieņēmējiem un MOOW, kas organizē darba grupas. 2) “Playbook of MOOW Activities”, “Catalog of models learning and co-create activities” (kopā ar pavadošiem instrumentiem un materiāliem), no kuriem organizatori varēs izvēlēties, pielāgot un integrēt MOOW Bootcamp. 3) MOOW tiešsaistes platforma, kas ir īpašs tiešsaistes resurss, kurā notieks visas MOOW darbības; izstrādāts kā veidnes fails, ko universitātes var viegli iestatīt un pielāgot, sagatavojot MOOW kursu savās universitātēs. 4) Universitāšu personāla apmācības pakete, kas tiks izmantota, lai uzlabotu universitātes personāla prasmes plānošanā, organizēšanā un īstenojot MOOW. 5) Tiks organizēts universitātes personāla seminārs, lai apstiprinātu mācību paketi un sagatavotu partneruniversitātes topošajiem MOOWs pilotiem savās iestādēs. 6) 3 partneruniversitātēs tiks organizēts MOOC kurss, kas balstīts uz universitātes Personāla apmācības paketi. 7) MOOW aktivitātes būs par “Mentālo veselību universiātes studentu pilsētiņā” un “Ilgtspējība digitālajā izglītībā”. |
Projekta partneri |
|
Projekta RTU daļas finansējums (EUR) | 41 200.00 |
Īstenošanas periods |
No 2022. gada 2. februāra līdz 2025. gada 1. janvārim |
---|---|
Projekta vadītājs RTU | Prof. Elīna Gaile-Sarkane, prof. Inga Lapiņa |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Anita Līce, Līga Kamola, Maija Kavosa, Inga Kokoreviča |
Projekta anotācija |
21.gadsimta prasmju nozīmi un nepieciešamību nosaka tādas parādības kā straujas tehnoloģiju pārmaiņas, izaugsme, globalizācija un internacionalizācija un pāreja no rūpniecības uz zināšanām balstītu ekonomiku (Voogt & Robin, 2010). Jaunā Prasmju programma Eiropai (EK, 2016) pauž skaidru nepieciešamību pēc daudzveidīgas prasmju paletes, kas koncentrētos uz tādām īpašībām kā elastīgums, elastīgums, uzņēmējdarbības domāšana, lai cīnītos pret tādām problēmām kā strauji mainīgs darba tirgus un digitālās prasības, prasmju neatbilstība un demogrāfiskās izmaiņas. Pareizās prasmes ir arī ilgtspējīgas attīstības pamatā uzsver, ka "jānodrošina, lai visi izglītojamie iegūtu zināšanas un prasmes, kas vajadzīgas, lai veicinātu ilgtspējīgu attīstība” (UNESCO, 2015); savukārt ES programma 2030. gadam skaidri saista cilvēkus ar 21. gadsimtu prasmes un videi draudzīgākas ekonomikas sasniegšana (EK, 2019). Turklāt labi noapaļotiem 21.gadsimta prasmes ir būtiska nozīme cīņā ar nenoteiktību, nākotnē un palīdzot Eiropai būt noturīgākai un labāk reaģēt uz draudiem. Tādējādi ir acīmredzams, ka šo prasmju izmantošana tiek uzskatīta par ekonomiskās un pēcekonomiskās atveseļošanās pēc COVID. |
Projekta aktivitātes | Projektā BE-21-SKILLED ir paredzēts sasniegtu šādus mērķus: 1) veicināt 21.gadsimta prasmju izpratni un identifikāciju saistībā ar reģioniem un darba tirgu, izmantojot dažādu ieinteresēto personu sadarbības pasākumus (izmantojot PR1- reģionālo prasmju padomju konceptuālo plānu un “Skill Panorama”) 2) veicināt augstālās izglītības institūciju pasniedzēju spēju radīt 21.gadsimta prasmes saviem studentiem, izmantojot apmācības un atgriezeniskās saites (izmantojot PR3: BE-21–SKILLED pasniedzēju pilnvarošanas programma) 3) Uzlabot studentu prasmes, lai palielinātu viņu nodarbināmību un izmantotu viņu novatorisko potenciālu (izmantojot PR5: BE-21-QUALIFIED Student Pilot and Playbook) 4) Uzlabot izpratni par nepieciešamību atbalstīt STEM jomas studentes 5) Vajag izstrādāt mācību programmas, izmantojot tādus instrumentus, kuru mērķis ir attīstīt studentu īpašas prasmes (izmantojot PR2: BE-21-SKILLED Toolkit) 6) Aktivitāte rezultātu un labas prakses izplatīšanā (izmantojot PR4: BE-21-SKILLED eKompass) |
Projekta partneri |
University of Belgrade Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities (ACEEU) MOMENTUM MARKETING SERVICES LIMITED European E-learning Institute (EUEI) |
Projekta budžets EUR | Projekta kopējais finansējums ir 293 050.00 EUR, RTU projekta daļas finansējums ir 70 420.00 EUR |
Projekta ziņojumi | Zinojums Nr.1 latviešu valodā ; Ziņojums Nr. 1 serbu valodā ; Ziņojums Nr. 2 latviešu valodā ; Ziņojums Nr. 2 serbu valodā |
Projekta tips |
ERASMUS+ |
---|---|
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Projekta māja lapa | |
Projekta partneri |
1. ASSOCIACIO CATALANA D'UNIVERSITATS PUBLIQUES, Spānija |
Projekta vadītājs RTU | Prof. Elīna Gaile-Sarkane |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Madara Māra Irbe, Modris Ozoliņš, Gundars Kokins, Rasma Pīpiķe, Liene Ivanova, Māris Millers, Ilze Jankovska, Iļja Afanasjevs |
Projekta anotācija |
DECODE projekta mērķis ir veicināt ilgtspējīgas attīstības institucionalizāciju struktūrvienībās, lai paaugstinātu ieguldījumu ilgtspējas veicināšanā, kas nepieciešams, lai risinātu Eiropas sabiedrības, nozaru un ekonomikas problēmas un izaicinājumus. Projektā tiks izstrādāts uz instrumentiem balstīts process, lai nodrošinātu novatorisku un dinamisku kvalifikācijas celšanas un sadarbības pieeju. Šādas process stimulētu dekānu aktīvu iesaisti, lai stiprinātu viņu nodomus un lēmumus, kas palielinātu ietekmi uz ilgtspējību. Augstākā izglītība tiek uzskatīta par priekšnoteikumu ilgtspējības un pārmaiņu veicināšanai, ņemot vērā universitāšu dekānu pilnvaras radīt zināšanas un veidot jaunus vadītājus ar kompetenci un redzējumu. Projekts DECODE Sustainability risina nepieciešamību stiprināt saikni starp augstskolu un ilgtspējību, nodrošinot augstskolām piemērotu uz instrumentiem balstītu procesu, lai institucionalizētu ilgtspējīgu attīstību departamenta līmenī. Pašlaik augstākās izglītības iestāžu ilgtspējīgas attīstības iniciatīvas ir atkarīgas no mācību programmu izstrādes un studentu iniciatīvām. DECODE Ilgtspējības pīlāri ir uzņēmējdarbība un iesaistīšanās, kas ir līdzeklis, lai veicinātu šādas pārmaiņas, jo tās personālam dod iespēju radīt sabiedrisko vērtību, kā noteikts atjaunotajā ES augstākās izglītības programmā. |
Projekta aktivitātes | IO1 - DECODE augstākās izglītības iestāžu ilgtspējas analīze: Ilgspējīgas attīstības integrācijas statusa kartēšana augstskolu akadēmiskajās vienībās. IO2 - DECODE dekānu padome un platforma: ieviešanas sistēma Padomes izveidei un tīmekļa platforma (DECODE Connect) mijiedarbībai, sadarbībai un vienaudžu mācībām. IO3 - DECODE rīki: instrumentu un paraugprakses apkopojums, kas atbalsta sistēmiskas pārmaiņas universitāšu nodaļās. IO4 - DECODE Ietekmes ceļi un ietekmes ceļveži: ietvars vispārējiem ietekmes ceļiem, lai veicinātu departamentu ieguldījumu ilgtspējības veicināšanā, un ietvars, lai izveidotu nodaļām specifiskus ietekmes ceļvežus (pamatojoties uz vispārējiem ceļiem), kuros tiks izklāstītas pamatnostādnes pozitīvu veicināšanai mainīt. IO5 - DECODE pilnvarošanas programma ietekmes ceļveža izstrādei: mācību programma, kuras mērķis ir nodrošināt dekānus un viņu pārstāvjus ilgtspējībai ar atbilstošām zināšanām, prasmēm un rīkiem, lai izstrādātu nodaļai specifisku ietekmes ceļvedi. |
Īstenošanas periods | no 2020. gada 1. septembra līdz 2023. gada 31. augustam |
Projekta budžets EUR |
Projekta kopējais finansējums ir 349 745.00 EUR, projekta RTU daļa - 34 798.00 EUR |
Projekta tips |
ERASMUS+ |
---|---|
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Projekta māja lapa | |
Projekta partneri |
Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities (ACEEU) University of Twente Malta College of Arts, Science & Technology (MCAST) The European Consortium for Accreditation in higher education (ECA) |
Projekta vadītājs RTU | Prof. Elīna Gaile-Sarkane |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Deniss Ščeulovs, Viktorija Babiča, Ilze Jankovska, Toms Kreicbergs, Inga Lapiņa, Rasma Pīpiķe, Armands Auziņš, Gundars Kokins, Elīna Gaile-Sarkane, Jana Ozoliņa |
Projekta anotācija |
Projekta mērķis ir veicināt kvalitātes speciālistu kvalifikācijas paaugstināšanu augstākās izglītības institūcijās, tādējādi nodrošinot jaunu metožu un kompetenču pielietošanu institucionālā līmenī. |
Projekta aktivitātes | Projekta mērķi ir šādi: 1) Izveidojiet status quo par studentu iesaistīšanos Eiropas sabiedrībā, demonstrējiet labāko praksi un izceliet galvenos virzītājus un šķēršļus; 2) Aktīvi iesaistīt un izglītot kvalitātes nodrošināšanas darbiniekus ar jautājumiem, kas saistīti ar studentu iesaistīšanos, lai varētu to novērtēt un veicināt; 3) Kopā ar studentiem izveidot jaunus studentu iesaistīšanās novērtēšanas veidus, lai nodrošinātu jaunas un visaptverošākas perspektīvas kvalitātes nodrošināšanai; 4) mašīnmācīšanās algoritma izveide, lai analizētu kvalitatīvus datus par studentu iesaistīšanos un stimulētu efektivitāti, radot jaunu pieeju kvalitātes nodrošināšanas instrumentiem; 5) Izveidojiet platformu, kas demonstrē kvalitatīvus datus par studentu iesaistīšanos, lai uzlabotu redzamību par kvalitātes nodrošināšanu un studentu iesaistīšanos kopumā; 6) Izveidot rīcības plānu studentu iesaistīšanās veicināšanai sabiedrībā ES līmenī, ko viegli atkārtot citām augstskolām, kuras ir ieinteresētas tā paša redzējuma īstenošanā; 7) Veicināt kvalitātes kultūru, iekļaujot kvalitātes nodrošināšanas procesā dažādas ieinteresētās personas. |
Īstenošanas periods | no 2020. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim |
Projekta budžets EUR |
Projekta kopējais finansējums ir 217 094.00 EUR, RTU daļas finansējums projektā ir 51 174.00 EUR |
HybridTim projekta numurs: KA203-ACD02B26, projekta kods: 2020-1-DK01-KA203-075045
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte, Būvuzņēmējdarbības un nekustamā īpašuma ekonomikas institūts |
---|---|
Projekta partneri |
|
Projekta mērķis |
Projekta galvenais mērķis ir izpildīt nākotnes prasības studentiem augstākajā izglītībā, projektējot un būvējot augstas hibrīdās inženierijas koka ēkas, izmanotojot starpdisciplināri novatoriskas mācību pieejas. Projekta mērķi:
|
Projekta aktivitātes |
Projekta ietvaros tiks izstrādāti intelektuālie rezultāti, veiktas šādas aktivitātes:
|
Projekta vadītājs | Dr.oec Inese Geipele |
Īstenošanas periods | 01.09.2020 – 31.08.2023. |
Projekta budžets EUR |
Projekta kopējais finansējums: € 413 083.00, RTU finansējums projektā: € 47 975.00 |
Projekta mājaslapa |
WOOD in CIRCLE
Projekta numurs: KA203-8443DA0D, projekta kods: 2020-1-LT01-KA203-077939.
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte, Būvuzņēmējdarbības un nekustamā īpašuma ekonomikas institūts |
---|---|
Projekta partneri |
|
Projekta mērķis |
Projekta galvenais mērķis ir inovatīvas, uz studentiem vērstas starpdisciplinārās izglītības sniegšana, pamatojoties uz aprites ekonomikas izmantošanas principiem koka konstrukcijām, lai sniegtu zināšanas maģistrantūras studentiem visās Eiropas valstīs. Mērķi:
|
Projekta aktivitātes |
Projekta ietvaros tiks izstrādāti pieci intelektuālie rezultāti:
|
Projekta vadītājs | Dr.oec Ineta Geipele |
Īstenošanas periods | 01.09.2020 – 31.08.2022. |
Projekta budžets EUR |
Projekta izmaksas kopā:€ 210 919.00, RTU finansējums projektā: € 34 476.00 |
Projekta mājaslapa |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte, Darba un civilās aizsardzības institūts |
---|---|
Projekta partneri |
Council of the Baltic Sea States (CBSS); Hamburg Fire and Rescue Service (HFRS); Laurea University of Applied Sciences (Laurea UAS); Swedish Defense University (SEDU); The Main School of Fire Service; Liepājas Municipal Police; UiT - The Arctic University of Norway; Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests; Latvijas Universitāte |
Projekta anotācija |
Projekts “Vajadzībās balstīta izglītība un pētījumi sabiedrības drošībā” (The Needs-based education and studies in societal security – NEEDS) ir vērsts uz prasmju trūkumu un neatbilstību starp sabiedrības drošības izglītību un zināšanu vajadzībām šajā jomā, kā arī to, ka trūkst strukturētas starpvalstu sadarbības un dialoga starp Augstākās izglītības iestādēm, praktiķiem un ekspertiem sabiedrības drošības jautājumu risināšanā. |
Projekta aktivitātes | Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes: 1) izveidot “profesionāļu kopienas” tīklu un saskarni sadarbībai; 2) izstrādāt kopīgus mācību materiālus īsiem tiešsaistes kursiem par sabiedrības drošību Baltijas jūras reģionā. Šo centienu centrā, īstenojot projekta aktivitātes, būs starpvalstu un starpnozaru komandas, kuras to darīs, izmantojot novatorisku pedagoģisku pieeju. Stratēģisko partnerību un sadarbības veicināšana stiprinās uzticību un padziļinās sapratni starp Baltijas jūras reģiona nozarēm un valstīm, palīdzot uzlabot kopējos centienus un mazināt konfliktu risku. |
Īstenošanas periods | no 2020. gada 1. septembra līdz 2023. gada 31. augustam |
Projekta budžets EUR |
Projekta kopējais finansējums ir 426 990.00 EUR, projekta RTU daļa finansējums ir 34 575.00 EUR |
Līguma numurs | 2019-1-SE01-KA203-060520 – P1 [999920718] |
---|---|
Īstenošanas laiks | 01.09.2019.-31.08.2022. |
Projekta mērķis | Erasmus+ Stratēģiskās partnerības projekts, kurā tiek izstrādātas un aprobētas jaunas mācīšanās un mācīšanas metodes pēc uzņēmējdarbības principiem studentu uzņēmējspējas - kreativitātes, uzdrīkstēšanās, iniciatīvas, atbildības sajūtas, tolerances un sadarbības prasmju, veicināšanai studiju procesā. |
Projekta komanda | Projekta koordinatore - Lulea Tekniska Universitet, Zviedrija (Luleå Technology University) Partneri: - Rīgas Tehniskā universitāte, Latvija - Lapin Yliopisto, Somija, (Lapland University) - LTU BUSINESS AB, Zviedrija - Muzizglitibas un kultūras instituts «Vitae», Latvija - Ung Företagsamhet Norrbotten, Zviedrija |
Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes |
1. Zinātniskās literatūras analīze, lai noteiktu, kā mācās uzņēmēji. |
Kopējais projekta finansējums | 230 295 |
Projekta RTU daļas finansējums (EUR) | 30 610 |
Projekta vaditāja no RTU puses | Prof. Karine Oganisjana |
Projektā iesaistītās personas no RTU puses | Karine Oganisjana, Nataļja Lāce, Ieva Andersone, Angelina Roša, Ilze Zumente |
Projektā izstrādātie materiāli, raksti |
“FOrSE stratēģija un vadlīnijas pedagogiem” Oganisjana, K., Westerberg, M., Hietanen, L. (2021). Organizing Studies Entrepreneurially to Adjust Inner and Outer Worlds during COVID-19. Systemics, Cybernetics and Informatics volume, 19(2), pp. 60-67. http://www.iiisci.org/Journal/SCI/FullText.asp?var=&id=ZA846HB21 |
Projekta tips |
ERASMUS+ programmas KA2 stratēģiskās partnerības projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautisks, sadarbības, zinātniski pētnieciskais, mācību |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes Būvuzņēmējdarbības un nekustamā īpašuma ekonomikas institūts |
Projekta māja lapa | |
Projekta partneri |
Viļņas Ģedimina Tehniskā universitāte, VgTU (Lietuva) |
Projekta vadītājs RTU | Dr.oec. Ineta Geipele |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU |
Profesore Dr. Ineta Geipele – projekta vadītāja |
Projekta anotācija |
Plašāks projekta mērķis ir izstrādāt ES augstākās izglītības iestādēm starpdisciplināru, starptautisku studiju kursu ilgtspējīgu koka ēku projektēšanā, būvniecībā, pārvaldīšanā un apsaimniekošanā studentu zināšanu un prasmju kvalitātes, un atbilstības uzlabošanai nākotnes darba tirgus vajadzībām. |
Īstenošanas periods | no 2018. gada 1. septembra līdz 2020. gada 31. augustam |
Projekta budžets EUR |
Kopējās projekta izmaksas - € 274 373.00 |
Projekta tips | ERASMUS+ Stratēģiskās partnerības 2. pamatdarbība augstākās izglītības sektorā KA203 |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautisks, zinātniski pētnieciskais, mācību |
Atbildīgā struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte, RTU |
Projekta māja lapa | www.goodpractices.eu |
Projekta partneri | Anglia Ruskin universitāte, Somijas Dienvidaustrumu universitāte, Roterdamas Lietišķo zinātņu universitāte |
Projekta vadītājs RTU | Modris Ozoliņš |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU |
Elīna Gaile - Sarkane, Inga Lapiņa, Deniss Ščeulovs, Madara Māra Irbe, Tatjana Ņikitina, Modris Ozoliņš |
Projekta anotācija |
Projekta mērķis ir veicināt visefektīvākās starpdiscipinārās uzņēmējdarbības apmācību metodoloģijas (turpmāk - SUAM) ieviešanu augstākās izglītības iestādēs, balstoties uz izpēti, kas tiek veikta galvenokārt projekta Konsorcija valstīs, kā arī aptverot labāko praksi Eiropā. Izpētes rezultātā tiks izstrādāta ilgtermiņa stratēģija responsīvas metodoloģijas attīstībai. SUAM metodoloģija tiks izstrādāta vienam akadēmiskajam gadam. Tā būs starptautiska, bet tajā pašā laikā tiks pielāgota katras partnervalsts uzņēmējdarbības kultūrai. SUAM tiks aprobēta divas reizes projekta laikā, iesaistot 400 bakalaura un maģistra līmeņa studentus. Metodoloģijas ieviešana tiks izvērtēta un uzlabota, pamatojoties uz aprobācijas rezultātiem. SUAM noslēgsies ar nedēļu ilgu, intensīvu Uzņēmējdarbības nometnes kursu, kurā piedalīsies spējīgākie studenti, kā arī mācībspēki, tādā veidā sekmējot studentu zināšanas par starptautisko uzņēmējdarbības vidi. Projekta ietvaros tiks izstrādāta e-platforma, kas pildīs trīs funkcijas: (1) informācijas apmaiņa par pasākumiem, tendencēm, kā arī pieredzes apmaiņa starp projekta ieinteresētajām pusēm; (2) droša komunikācija ar Konsorcija dalībniekiem un asociētajiem partneriem; (3) projekta aktivitāšu, rezultātu publiskošana. Projekta mērķauditorijas: Tiešās mērķauditorijas - universitātes, mācībspēki, studenti, asociētie partneri (uzņēmējdarbības kameras un asociācijas, biznesa inkubatori, inovāciju centri, jaunuzņēmumu akseleratori, universitāšu tīkli), kas piedalās projektā. Netiešās mērķauditorijas (ieinteresētās puses): mācībspēki, augstākās izglītības iestādes, biznesa inkubatori, inovāciju centri, jaunuzņēmumu akseleratori, universitāšu tīkli, tirdzniecības kameras un apvienības, uzņēmumi, pētniecības institūcijas, studentu uzņēmējarbības kopienas, absolventi, publiskais sektors, politikas veidotāji. Projekta rezultāti: 1: Pilnībā funkcionējošs tīkls un e-platforma, kas nodrošina sadarbības un komunikācijas iespējas starp projekta ieinteresētajām pusēm projekta īstenošanas laikā un pēc tā noslēguma. 2: Izpēte, kurā tiek izprasta (1) visefektīvākā SUAM metodoloģija partnervalstīs un Eiropā; (2) identificētas uzņēmējdarbības vides tendences - pieprasītas un jaunas kompetences un prasmes. 3: Izstrādāta responsīva SUAM metodoloģija, kas tiek izplatīta publikāciju un rokasgrāmatas veidā partnervalstu valodās. Palielināta Konsorcija mācībspēku kapacitāte, kas izriet no veiksmīgas SUAM ieviešanas akadēmiskajā darbā. |
Īstenošanas periods | 01.09.2018 - 31.08.2021 |
Projekta budžets EUR | 249 503,00 |
Projekta tips | ERASMUS+ 2. pamatdarbības (KA2) “Sadarbība inovāciju veikšanai un labas prakses apmaiņa” Zināšanu apvienību programmas projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautisks zināšanu apvienību augstākajā izglītībā programmas projekts |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts |
Iesaistītās struktūvienības | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts, Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūts |
Sadarbības partneri | NVO Basku elektronika un informācija GAIA (vadošais partneris); Barselonas universitāte; Minhenes Ludwiga-Maksimiliana universitāte; MVU IBK Menedžmenta risinājumi, Visbādene; MVU Starptautiskās industriālās konsultācijas, Frankfurte, NVO Eurofortis, Latvija; NVO Savstarpēja sociālās nodrošināšanas sadarbība Nr.2, Bilbao; Waterfordas tirdzniecības kamera, Īrija; Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca, SIA. |
Projekta vadītājs RTU | Profesors Jānis Mazais un profesore Inga Lapiņa |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU |
Ināra Dimpere, Elīna Gaile-Sarkane, Irina Ivanova, Ilze Kairiša, Inga Kokoreviča, Konstantins Kozlovskis, Inga Lapiņa, Jānis Mazais, Zane Rostoka, Iveta Ozoliņa-Ozola, Modris Ozoliņš, Maksims Smirnovs, Deniss Ščeulovs |
Projekta anotācija |
IMPRESS mērķis ir nodrošināt apmācību / apmācības moduļus un pašnovērtēšanas rīkus, kas ļauj organizācijām identificēt riska faktorus un īstenot preventīvo praksi, individuālos un organizatoriskos risinājumus stresa izraisītājiem organizāciju, komandas un individuālajā līmenī. |
Īstenošanas periods | 01.11.2017 – 31.10.2020 |
Projekta budžets EUR | 791 558.00 |
Projekta mājas lapa | www.excellence-in-stress-management.eu |
Informācija par projektu |
IMPRESS projekta mērķis ir ļaut biznesa speciālistiem gūt izpratni par stresa jautājumiem, kas saistīti ar darbu. Tas ietver to, kā tie ietekmē visus uzņēmējdarbības aspektus, tostarp vadības stilu, darba kavējuma izmaksas, darba organizāciju un organizatorisko struktūru, darba un privātās dzīves līdzsvaru, demogrāfiskās izmaiņas, nekvalificētu un kvalificētu darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanu, informācijas plūsmu, stresu, ko izraisa neatbilstoša fiziskās un garīgās veselības problēmu risināšana. |
Projekta tips | Erasmus+ programmas 2. galvenās aktivitātes (KA2): «Sadarbība inovācijas veicināšanai un labās prakses apmaiņa» Stratēģiskās partnerības projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautiska stratēģiskā partnerība |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts |
Iesaistītās struktūvienības | RTU IEVF Uzņēmējdarbības Inženierijas un vadības institūts, RTU Karjeras centrs |
Sadarbības partneri | Integrētā biznesa institūts (Maķedonija) (projekta koordinators), Pavijas Universitāte (Itālija), Ļubļanas Universitāte (Slovēnija), Ekonomikas un kultūras augstskola (Latvija) |
Projekta vadītājs RTU | Profesors Jānis Mazais un profesore Inga Lapiņa |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Elīna Gaile-Sarkane, Deniss Ščeulovs, Una Vorma, Maksims Smirnovs |
Projekta anotācija |
Projekta galvenais mērķis ir atbalstīt inovatīvu iespēju radīšanu, uzlabojot ilgtermiņa stratēģisko sadarbību starp augstākās izglītības iestādēm un uzņēmumiem, tādējādi sekmējot ilgtspējīgus uzlabojumus augstākās izglītības iestāžu nodrošinātajā izglītībā. Projekta uzdevumi:
Izmantojot partnerorganizāciju pieredzi, projektā tiks radīti trīs būtiskākie inovatīvie komponenti: platforma biznesa un izglītības integrācijai sabiedrībā (BEP), integrētais studiju modulis (SILM), kurā būs iespējams dalīties labās prakses pieredzē visā Eiropā, un starptautisks Karjeras centrs. |
Īstenošanas periods | 01.01.2015 - 31.12.2016 |
Projekta budžets EUR | 255 255.00 |
Informācija par projektu | ispehe.org |
Projekta tips | Erasmus+ programmas 2. galvenās aktivitātes (KA2): «Sadarbība inovācijas veicināšanai un labās prakses apmaiņa» Stratēģiskās partnerības projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautiska stratēģiskā partnerība |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Uzņēmējdarbības Inženierijas un vadības institūts |
Iesaistītās struktūvienības | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts |
Sadarbības partneri | Ondokuz Mayis University (Turcija), Gazi University (Turcija), Mugla Sitki Kocman University (Turcija), Selcuk University (Turcija), Samsun Young Businessman Association (Turcija), Fundación Fundecyt Parque Científico y Tecnológico de Extremadura (Spānija), Trusted Business Partners Kft (Ungārija), Pirkanmaan ammattikorkeakoulu Ltd. (Somija) |
Projekta vadītājs RTU | Deniss Ščeulovs |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Elīna Gaile-Sarkane – projekta zinātniskā vadītāja, Leonards Budņiks – pētnieks, Inga Eriņa – pētniece, Inga Lapiņa - pētniece |
Projekta anotācija | Ir izstrādāta metodoloģija koučinga izmantošanai MVU, nepieciešams veikt metodoloģijas aprobāciju, tulkošanu un publicēšanu latviešu valodā. |
Īstenošanas periods | 01.12.2014 - 31.08.2016 |
Projekta budžets EUR | 16 154.00 |
Projekta tips | Mūžizglītības programmas Leonardo da Vinči Inovāciju pārneses projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautiska partnerība |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts |
Iesaistītās struktūvienības | RTU IEVF Ražošanas kvalitātes institūts |
Sadarbības partneri | Universidade Católica Portuguesa (Portugāle). Centro de Estudos dos Povos e Culturas de Expressão Portuguesa (Portugāle) Centro de Formação Profissional para o Comércio e Afins - CECOA (Portugāle), Fundación Metal Asturias (Spānija) Tempo Training & Consulting a.s. - TEMPO (Čehija) SROI Network - Social Return on Investment Network Ltd. (Lielbritānija) |
Projekta vadītājs RTU | Profesore Inga Lapiņa |
Projekta anotācija | Projekta mērķis ir novērtēt atdevi no ieguldījumiem aktīvajā nodarbinātības un profesionālās izglītības politikā un veicināt dažādu iesaistīto pušu dalību šī brīža un nākotnes darba tirgus prasību analīzē, gan vietējā un reģionālajā mērogā, gan nozaru perspektīvā. Projekta rezultātā tiks veicinātas pārdomas par nodarbinātību prasmju atzīšanu un nodarbinātības risinājumu izplatīšanu gan Eiropas, gan nacionālajā, gan pašvaldību līmenī. |
Īstenošanas periods | 24 mēneši (2012.-2014.) |
Projekta tips | Mūžizglītības programmas Leonardo da Vinči Inovāciju pārneses projekts |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautiska partnerība |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Uzņēmējdarbības Inženierijas un vadības institūts |
Iesaistītās struktūvienības | RTU IEVF Uzņēmējdarbības Inženierijas un vadības institūts |
Sadarbības partneri | GrantXpert Consulting Kiprā (Projekta pieteicējs un sanāksmes organizētājs), Department of Communication, Media and Culture, Panteion University Grieķijā, Dias Publishing Group Kiprā, Kaunas University of Technology Lietuvā (akronīms KTU), National Association of Small and Medium size Business Bulgārijā (akronīms NASMB), Institute for socio-scientific consultancy Vācijā (akronīms ISOB). |
Projekta vadītājs RTU | Elīna Gaile-Sarkane |
Projektā iesaistītie pētnieki un projekta aktivitāšu īstenotāji RTU | Elīna Gaile-Sarkane, Jānis Mazais, Mikus Dubickis, Kaspars Savickis, Pāvels Lindemanis, Deniss Ščeulovs, Inga Lapiņa, Inga Eriņa |
Projekta anotācija | Projekta mērķis ir izstrādāt inovatīvu personības attīstības paketi jauniem biznesa līderiem - JBL (ar JBL projektā saprot jauniešus, kuriem ir mazāk nekā 5 gadu darba pieredze un tie vēlas attīstīt savas līderības un vadības prasmes tā, lai varētu pretendēt uz augstākās vadības amata pozīcijām) un piemērot to visā Eiropas Savienībā. |
Īstenošanas periods | 24 mēneši (2012.-2014.) |
Projekta budžets EUR | 21 000 |
Projekta tips | Erasmus intensīvā programma |
---|---|
Projekta nozīme un veids | Starptautiska partnerība |
Atbildīgā struktūrvienība | RTU IEVF Uzņēmuma finanšu un ekonomikas katedra |
Iesaistītās struktūrvienības | RTU IEVF Uzņēmuma finanšu un ekonomikas katedra |
Sadarbības partneri | Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes (Lietuva), Tallinas Tehnoloģiju universitātes (Igaunija), Brno Tehnoloģiju universitātes (Čehija), Jasu Tehniskās universitātes (Rumānija), Valladolidas Universitātes (Spānija) |
Projekta vadītājs RTU | RTU profesore Nataļja Lāce |
Projekta anotācija |
Programmas mērķis bija veicināt jaunās paaudzes zinātnieku kompetenci starpnozaru pētījumu veikšanā, lai atrisinātu sarežģītas mūsdienu problēmas. Intensīvās programmas ietvaros dalībniekiem tika nodrošināta mācību vide, lai tās dalībnieki:
|
Īstenošanas periods | 2010. gads |