Pārmaiņu īstenošana izglītībā demokrātijas stiprināšanai, izmantojot kultūras izpausmju un sociāli emocionālās mācīšanās/ķermeņa apzinātības sniegtās iespējas, izglītojamo centrētu pedagoģiju un demokrātijas piedzīvošanu praksē
Transforming Education for Democracy through Aesthetic and Embodied Learning, Responsive Pedagogies and Democracy-as-becoming
Projekta kopsavilkums
Demokrātiju nav iespējams apgūt, izprast un iedzīvināt, izmantojot tikai kognitīvās mācīšanās pieejas vai interaktīvu mācīšanos, jo demokrātijas pamats ir praktiskā pieredzē balstīts izziņas process un tajā iegūtais rezultāts. Demokrātijas uzplaukumam ir nepieciešama paaudzēs iegūta pozitīva pieredze savstarpējo attiecību veidošanā starp cilvēkiem, kopienā un vidē, kas nostiprinās cilvēku izjūtās, apziņā un garīgajā dzīvē. Tomēr pašlaik demokrātijas apguvei un stiprināšanai izglītībā pārāk maz tiek izmantotas kultūras izpausmju / mākslas un sociāli emocionālās mācīšanās sniegtās iespējas, lai izzinātu un piedzīvotu demokrātiju ikdienā. Iespējams, tas saistīts ar to, ka mācīšanās teorijas, uz kurām balstās demokrātijas un pilsoniskuma apguve izglītībā, pārāk maz uzmanības pievērš mācīšanās afektīvajai daļai (piemēram, emocijām mācīšanās procesā, kas ietekmē izglītojamo pārliecības, vērtības, intereses un uzvedību).
Eiropas Savienības programmas Horizon finansētā projekta “Pārmaiņu īstenošana izglītībā demokrātijas stiprināšanai, izmantojot kultūras izpausmju un sociāli emocionālās mācīšanās sniegtās iespējas, izglītojamo centrētu pedagoģiju un demokrātijas piedzīvošanu praksē” mērķis ir izstrādāt pedagoģisko ietvaru un pētījumos balstītus praktiskus risinājumus, lai veicinātu demokrātijas piedzīvošanu praksē, kas iekļauj afektīvo mācīšanos kā izglītības procesa daļu, izmantojot kultūras izpausmes / mākslas un sociāli emocionālās mācīšanās sniegtās iespējas.
Projektā tiks:
Projekta koordinators
Partneri
Asociētais partneris
RTU projekta grupas administratīvais vadītājs
Rīgas Tehniskās universitātes pētnieku komanda