Project

.
.
Research of Energy Storage System for Energy Efficient Lifting Devices
Project publications:
Project title: Research of Energy Storage System for Energy Efficient Lifting Devices
Project short title: Energoefektīvu celšanas iekārtu enerģijas uzkrājēju sistēmu izstrāde
Number of project implementation agreement: KC-PI-2017/51
Registration number: 3542/2018
Department: Department of Industrial Electronics and Electrical Technolo
Administrating department: Department of Industrial Electronics and Electrical Technolo
Finance fund: ERAF, 1.2.1.2. “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai”
Project RTU role: The sole implementer of the project
Status: Ended
Project start date: 29.01.2018.
Project end date: 28.07.2018.
Title of grant issuer: Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
General manager: Viesturs Bražis
Administrative manager: Magda Kariņa
Total finance:
27 777 EUR
Summary:

Globālo klimatisko pārmaiņu mazināšanai lielu ieguldījumu dod elektriskās enerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošana. Ēkās nozīmīgs elektroenerģijas patērētājs ir lifts. Piedāvātā tehnoloģiskā ierīce atkārtoti izmanto enerģiju, ko ģenerē pasažieru vai kravas lifta motors, kad tas darbojas bremzēšanas režīmā. Šī enerģija, izmantojot ierīci, tiek uzkrāta un var tikt izmantota nākamajā celšanas ciklā, tādējādi samazinot kopējo elektroenerģijas patēriņu. Ierīce sastāv no superkondensatora enerģijas uzkrājēja un divvirzienu pārveidotāja, kas regulē jaudas plūsmu uz un no uzkrājēja. Galvenā piedāvātā risinājuma īpašība ir tā, ka celšanas iekārtām vai liftiem energoefektivitātes uzlabošanai to piedziņas sistēmām pie līdzstrāvas kopnes tiek pieslēgts atsevišķs superkondensatoru enerģijas uzkrājēja modulis ar autonomu vadības sistēmu, kas darbojas neatkarīgi no esošās celšanas iekārtas piedziņas vadības sistēmas, kas nodrošina celšanas iekārtas rekuperatīvās bremzēšanas enerģijas uzkrāšanu tālākai lietderīgai izmantošanai un ļauj panākt vienmērīgāku barošanas tīkla noslodzi. Piedāvātā iekārta tiek pieslēgta vienkāršā veidā pie jebkura ražotāja frekvenču pārveidotāja līdzstrāvas kopnes paralēli bremžu rezistoram.
Projektā piedāvātā celšanas iekārtu enerģijas uzkrājējsistēmas novitāte ir uzkrājēja moduļveida konstrukcija ar autonomu vadības sistēmu un energoefektīvs pārveidotājs ar uzlabotu topoloģiju un vadības sistēmu.
Komerciāls pielietojums uz superkondensatoriem balstītai uzkrājējsistēmai ir vilcienu, metro, tramvaju bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai un atkārtotai izmantošanai. Tehnoloģija var tikt pielietoti arī citās nozarēs: elektrotransporta bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai, elektrotransporta autonomās gaitas nodrošināšanai bez kontakttīkla, alternatīvās enerģētikas avotu saražotās enerģijas uzkrāšanai, ūdeņraža degvielas šūnu darba efektivitātes uzlabošanai.

Activities:
I posmā:
• Tehniskās veiktspējas priekšizpēte
• Komercializācijas stratēģijas attīstība
II posmā:
• Rūpnieciskie pētījumi un eksperimentālā izstrādne
• Tehnoloģiju pārneses pasākumi:
o Intelektuālā īpašuma aizsardzības pasākumi
o Dalība starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs, individuālās vizītēs
o Komercializācijas piedāvājuma sagatavošana
o Ekspertu piesaiste licences līgumu sagatavošanai
Project published on RTU website: 11.04.2018.

University