Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Parādīt izvēlni
Inženierekonomikas un vadības fakultāte

Grāmata “Atspēriena punkts veiksmīgai uzņēmējdarbībai” bezmaksas pieejama visiem interesentiem

4. februāris, 2022
.
.
.

Par godu Inženierekonomikas un vadības fakultātes 55 gadu jubilejai notikusi grāmatas “Atspēriena punkts veiksmīgai uzņēmējdarbībai” atvēršanas diskusija. Mācību līdzekļa elektroniskā versija ir brīvi pieejams visiem RTU e-grāmatu platformā. To izdevusi RTU Izdevniecība.

Mācību līdzeklis/rokasgrāmata paredzēts uzņēmējdarbības un ar to saistītu jomu studentiem, kā arī topošajiem un esošajiem uzņēmējiem. Tajā aprakstīti jaunuzņēmuma biznesa modeļa izveides posmi un izaicinājumi, izmantojot D. Ščeulova un N. Plēgmana (Niek Ploegman) izveidotu «atspēriena punkta» metodiku un pieredzi, strādājot ar uzņēmējdarbības studentiem un jaunuzņēmumu dibinātājiem. Metodika izmantojama, lai pilnveidotu arī jau esoša uzņēmuma biznesa modeli.
 
«Jaunuzņēmuma izveidei jāpiemēro skaidra metodika ar noteiktiem un saprotamiem posmiem. «Atspēriena punkta» metodikai ir definēti konkrēti posmi un soļi, turklāt tā ļauj vienmēr atskatīties, atgriežoties pie iepriekšējiem soļiem un tos pilnveidojot. Mācību līdzeklis palīdzēs pastāvīgi analizēt biznesa modeli un savlaicīgi veikt korekcijas tajā, un tas ir nepieciešams jebkuram biznesam – gan mazam, gan lielam,» skaidro D. Ščeulovs,  RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta direktors.

Grāmata piedāvā metodes un padomus, kā izveidot mūsdienīgu un dzīvotspējīgu biznesa modeli. Kā norāda D. Ščeulovs – biznesa modelim vienmēr jābūt vērstam uz patērētāju interešu un vēlmju realizēšanu. Grāmatu ilustrē pasaules un Latvijas piemēri, ļaujot ieskatīties jaunuzņēmumu aizkulisēs. Tajā aprakstīta biznesa modeļa un vērtības piedāvājuma izveidošanas filozofija un iekļauti uzdevumi teorijas izmantošanai praksē. Ļoti vērtīgi ir izdevumu papildinošie pielikumi, kas palīdzēs sākt biznesu, dodot praktiskus padomus par biznesa modeļa izveidi, prototipēšanu un testēšanu, patērētāja profila izstrādi un testēšanu, dažādām vērtību piedāvājuma un piesaistes kanālu koncepcijām, produktu dzīvildzi utt.

Grāmatas elektroniskajā versijā pielikumi ir sagatavoti augstā kvalitātē, kas ļauj tos izmantot praktiskās nodarbībās, demonstrējot uz lielā ekrāna vai izdrukājot dažādos formātos līdz A2 plakāta lielumam.
 

Kopīgot rakstu

Jaunumi