RTU studenti ar pašu būvēto pneimoauto piedalīsies starptautiskās sacensībās

3. maijs, 2016
.
.
.

Rīgas Tehniskās universitātes Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (RTU MTAF) studiju programmas «Automobiļu transports» studenti 3. maijā devās uz Ungāriju, lai ar pašu projektēto un būvēto pneimobili piedalītos starptautiskajās inženiertehnisko studentu sacensībās «IX. International Aventics Pneumobile Competition», kas notiks 6. un 7. maijā. 

«Septembrī bija pieteikšanās, decembra beigās projekta iesūtīšana, bet praktiskā taisīšana sākās tikai pirms pāris mēnešiem,» stāsta MTAF 4. kursa students Māris Cirša, kurš ir projektējis RTU komandas pneimobiļa rāmi, dzinēju, motorkārbu un veidojis dizainu daudzām transportlīdzekļa komponentēm. Viņš stāsta, ka, sākot pneimobiļa projektēšanu, komandā bija daudz vairāk cilvēku – vairāk nekā desmit, tagad palikuši četri, taču, tā kā daudz palīdzējis mācībspēks Jānis Rudzītis un laborants Valdis Priede, tad visu bija iespējams realizēt laikā.

Komanda «RTU Auto» ar pašu projektēto un būvēto spēkratu sacensībās startē ar 32. kārtas numuru. Auto būvniecības projektā studenti izmantojuši inovatīvus risinājumus — transportlīdzeklim jādarbojas ar fiksēta apjoma saspiestu gaisu, kas darbina pneimatiskos cilindrus un vārstus, kurus kopā ar citām detaļām konkursā nodrošina pasākuma organizētājs – pasaulē vadošais pneimatikas un citu tehnisko komponenšu ražotājs «Aventics».

«RTU Auto» komandu pārstāv RTU MTAF studiju programmas «Automobiļu transports» studenti Māris Cirša (4. kurss), Gints Bērziņš (4. kurss), Artūrs Smalkais (3. kurss), Arturs Ķemers (1. kurss) un komandas treneris, RTU MTAF Automobiļu  katedras laboratoriju vadītājs Jānis Rudzītis, kā arī RTU MTAF Automobiļu katedras laborants Valdis Priede, kurš Ungārijā pildīs komandas tehniķa un fotogrāfa pienākumus.

Ungārijā, Egeras pilsētā notiekošajās pneimoauto būvēšanas sacensībās «IX. International Aventics Pneumobile Competition» dalību apstiprinājušas 55 komandas no astoņām Eiropas valstīm. Sacensībās vērtēs gan transportlīdzekļu tehnisko atbilstību un to projektu normatīvu precizitāti, gan arī pneimobiļi sacentīsies trīs disciplinās: ekonomiskajā braucienā, kurā jāveic maksimāli gara distance, braucot ar vismaz 15 km/h lielu vidējo ātrumu; izveicībā (700 m, 900 m un 1100 m), kā arī dragreisā jeb maksimālajā paātrinājumā, braucot 120 m garā trasē, kuras pēdējos piecos metros tiek fiksēts ātrums.

Komandas finansiālie atbalstītāji: «Aventics» GmbH (Rexroth Pneumatics), J. Rudzītis, Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācija, RTU rektora vietnieks Antons Kiščenko, RTU Biznesa un inovāciju departaments, RTU MTAF, RTU MTAF Automobiļu katedra, SIA «TEHAUTO», SIA «TechVitas», SIA «Indiguns», SIA «Fonons» un SIA «Robert BOSCH».

Vairāk informācijas, foto un video — RTU MTAF studiju programmas «Automobiļu  transports» mājaslapā, Facebook  un sacensību mājaslapā

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

3. maijs, 2016 plkst. 15:52

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi