Project

.
.
Elaboration of evidence-based solutions for effective professional competence development of adults and assessment of the transfer of its results into practice in Latvia
Project title: Elaboration of evidence-based solutions for effective professional competence development of adults and assessment of the transfer of its results into practice in Latvia
Project short title: VPPIzglītība
Number of project implementation agreement: VPPIZM-Izglītība-2023/4-0001
Registration number: 4867
Department: .
Administrating department: .
Finance fund: Valsts pētījumu programmas
Project RTU role: project partner
Status: In implementation
Project start date: 22.12.2023.
Project end date: 21.12.2026.
Title of grant issuer: Latvijas Zinātnes padome
General manager: Inese Lūsēna-Ezera
Administrative manager: Gunta Dejus
Total finance:
730 000.00
Summary:

Projekta mērķis ir izstrādāt pierādījumos balstītu ietvaru un praktiskus risinājumus efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot instrumentus profesionālās pilnveides ietekmes uz praksi novērtēšanai Latvijā. Īstenojot uz dizainu balstītu pētījuma pieeju, projektā ir paredzēts veikt sistēmisko izpēti par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārnesi uz praksi, tās galvenajiem šķēršļiem un efektivitātes mērīšanas instrumentiem, analizējot teorētiskās atziņas un starptautisko pieredzi sasaistē ar Latvijas kontekstu un vajadzībām. Tiks analizēta līdzšinējās pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides rezultātu ietekme uz praksi Latvijā, tai skaitā esošo rīcībpolitikas prioritāšu un uzsākto reformu kontekstā. Tiks izstrādāts pierādījumos balstīts ietvars efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot validētus praktiskus risinājumus profesionālās kompetences pilnveides efektivitātes novērtēšanai organizācijas un sistēmas līmenī atbilstoši Latvijas kontekstam un aktuāliem izglītības politikas mērķiem. Par pētījuma rezultātiem tiks ziņots vismaz piecās starptautiskās zinātniskās konferencēs. Projektā paredzēts, ka četri raksti tiks iesniegti vai pieņemti publicēšanai un trīs raksti publicēti WoS vai Scopus indeksētos izdevumos. Līdz projekta beigām plānota divu maģistra darbu aizstāvēšana. Pētījuma rezultāti sniegs ieguldījumu pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanai par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās pilnveides efektivitātes veicināšanu un stratēģisko izglītības attīstības mērķu sasniegšanu, kā arī radīs jaunas zināšanas un praktiski pielietojamus risinājumus izglītības iestādes, pašvaldības un valsts mērogā.


Atslēgvārdi: pieaugušo profesionālās kompetences pilnveide, efektivitātes mērīšana, pārnese uz praksi, pierādījumos balstīti risinājumi

Activities:
1. Pieaugušo profesionālās kompetences pilnveides (PEPP) teorētiskā koncepta un starptautiskās prakses izpēte.
2. Esošās situācijas izvērtējums PEPP pilnveidē Latvijā.
3. PEPP ietvara izstrāde un aprobācija atbilstoši Latvijas kontekstam.
4. Praktisko risinājumu izstrāde un aprobācija PEPP rezultātu ietekmes uz praksi efektivitātes novērtēšanai Latvijā.
Partners:
  • Latvijas Universitāte
  • Latvijas Universitāte
Project published on RTU website: 22.12.2023.

University