Dzelzceļš Latvijā pašlaik atrodas milzīgu pārmaiņu un jaunu izaicinājumu posmā:
Šeit var apskatīt studiju programmas bukletu (PDF, 440 KB).
Ko apgūs?
Dzelzceļš ir multidisciplinārs – tas apvieno sevī dažādas jomas mehāniku, elektrotehniku, telekomunikācijas, loģistiku, datorzinātni, informācijas tehnoloģijas un programmēšanu.
Tādā veidā pēc programmas pabeigšanas dzelzceļa inženieris zinās:
Kur varēs strādāt?
Speciālists ar tādu zināšanas spektru ir augsti pieprasīts jebkurā no nozarēm (ne tikai dzelzceļā un ne tikai transportā) un pēc nepieciešamības var padziļināt savas zināšanas, jo jau tiks iegūta spēcīga zināšanu bāze.
Kādas priekšrocības?
RTU tieši «Dzelzceļa inženierija» studiju programma piedāvā šādas priekšrocības un unikālās iespējas:
Profesionālā bakalaura studiju programma
Studiju ilgums: 4 gadi (ieskaitot praksi)
Iegūstamais grāds: profesionālais bakalaura grāds dzelzceļa transportā
Profesionālā kvalifikācija: inženiera kvalifikācija (5. profesionālais līmenis - augstākais) atbilstoši 6. izglītības līmenim
Profesionālā maģistra studiju programma
Studiju ilgums: +1 gads pēc bakalaura (ieskaitot praksi)
Grāds: profesionālais maģistra grāds dzelzceļa transportā
Profesionālā kvalifikācija: inženiera kvalifikācija (5. profesionālais līmenis - augstākais) atbilstoši 7. izglītības līmenim
Profesionālās bakalaura studiju programmas saturs
Daži studentu darbu piemēri:
1. kursa bakalaura studentu grupas projekts «Transporta sistēmu datorprojektēšana un programmēšana» – automātiskā vilcienu kustības vadība – izveidots modelis ar vadāmām pārmijām, luksoforiem, vilcienu motoru un patstāvīgi C++ valodā ieprogrammēti vilcienu un stacijas Arduino mikrokontrolleru iekārtas automātiskai vilciena vadībai ar bezvadu radio datu apmaiņu starp iekārtām.
3. kursa bakalaura studentu grupas projekts «Autonomo robotizēto transportlīdzekļu sistēmu projektēšana» – nākotnes dzelzceļa modelis ar bezvadītāja vilcieniem, bez luksoforiem un blokposmiem - Eiropas vilcienu vadības sistēmas (ETCS) 3.līmeņa modelis –izstrādāti un integrēti mikrokontrolleri un ieprogrammētas OpenCV datorredze, pozicionēšanas sistēma, WiFi un 5G bezvadu datu pārraide, Django serveris un neironu tīkls vairāku robotizēto vilcienu kustības pašorganizēšanai bez sadursmēm.
Šeit var uzzināt vairāk par profesionālā bakaulara studijām
Studijas var tuprināt augstākā, maģistrantūras līmenī. Apgūstot šo studiju programmu, tev būs iespēja nostiprināt un padziļināt teorētiskās zināšanas par dzelzceļa transporta procesiem, pielietot prasmes pētījumos, pilnveidot progresīvas tehnoloģiskās sistēmas un tehnoloģijas, ka arī izstrādāt pētnieciskus projektus.
Studiju pirmajā gadā tiks apgūti dzelzceļa nozares teorētisko pamatu studiju kursi, tajā plaši izmantojamās datorprogrammas un to matemātiskais nodrošinājums, kā arī obligātās izvēles studiju kursi vienā no specializācijām, pedagoģijas un psiholoģijas un brīvās izvēles studiju kursi. Otrajā studiju gadā paredzēta prakse un maģistra darba izstrāde.
Šeit var uzzināt vairāk par profesionālā maģistra studijām
Studiju programma ir izveidota, un galvenokārt notiek MTAF Transporta institūta Dzelzceļa inženierijas katedrā.
Katedras zinātniskās un mācību laborotarijas var aplūkot attēlu galerijā.
Latvijā ir augstas klases inženierzinātņu speciālistu trūkums, un turpmākajos gados izglītoti un zinoši inženierzinātņu eksperti būs ārkārtīgi nepieciešami, saka «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Šeit var uzzināt vairāk par RTU vadības tikšanos ar «Latvijas dzelzceļš» valdes priekšsēdētāju.