RTU Bērnu un jauniešu universitāte
Parādīt izvēlni
RTU Bērnu un jauniešu universitāte

Projekts «Phereclos»

RTU Bērnu un jauniešu universitāte (BJU) sadarbībā ar Babītes vidusskolu īsteno Eiropas Savienības projektu «Phereclos» ar mērķi veicināt atvērtās* skolas kultūru, veicināt STEM izglītības pieejamību un jauniešu iesaisti zinātnē, apmainoties ar zināšanā un mācoties no starptautiskiem partneriem.

RTU BJU partneri projektā ir organizācija «KlimaZirkus» un Dansborgskolen, skola no Vīborgas pašvaldības Dānijas. Darbnīca «KlimaZirkus» palīdz skolēniem kopīgi ar vietējo uzņēmumu mentoriem veidot vides ilgtspējas un inovāciju projektus, kas iemāca prasmes risināt problēmas un spējas interpretēt pasauli, izmantojot daudzveidīgus rīkus.

Projektā BJU mācībspēki vada nodarbības un eksperimentus Latvijas un Dānijas skolēniem.

Īstenojot projekta aktivitātes, tiks uzlabots BJU tehniskās iespējas un prasmes veidot bērniem un jauniešiem arvien interesantākas un noderīgākas nodarbības.

*Atvērtās skolas princips paredz transformēt mācību pieejas un skolas ikdienu, izmantojot resursu un idejas, kas sasaucas ar vietējās sabiedrības un apkārtējās vides izaicinājumiem. Tiek atbalstīta ārējo ekspertu iekļaušana mācību procesā, brīvāka pieeja attiecībā uz nodarbību norises vietu (digitāli, ārpus klases) un veicināta mācīšanās darot.

Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. (This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.)

 

Fizikas skolotāju tiešsaistes seminārs «Dalāmies pieredzē» (Online seminar for physics teachers «Sharing our experience»)

Seminārs fizikas skolotājiem no visas Latvijas notiks 28. septembrī plkst. 17.00–18.30 tiešsaistes platformā Zoom.

Programma:

17.00–17.35 Fizikas praktiskie darbi un eksperimenti. RTU E-studiju tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātes pētniece un fiziķe Loreta Juškaite

17.35–18.10 Pieredze mācot skolēnus Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā. Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas fizikas skolotājs un astronoms Mārcis Greiselis

18.10–18.30 Fizikas uzdevumi – skolotāju idejas un diskusija. Piedalās RTU Tehniskās fizikas institūta asociētais profesors Igors Klemenoks

Reģistrācija semināram.

Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. (This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.)

 

Eksperimentu kastīte «Vai pavasaris ir tikai zaļš?» (Experiment box «Is spring just green?»)

Šajā eksperimentā varēsi izmēģināt parāda ķīmijā ļoti plaši lietotu metodi vielu attīrīšanai un sadalīšanai – hromatogrāfijai.

Eksperiments skolēniem no 12 līdz 15 gadu vecumam

Eksperimenta sagatavoja:
RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Bioloģiski aktīvo savienojumu ķīmijas tehnoloģijas katedras docente Inese Mieriņa

Pirmās desmit eksperinemtu kastites ir sagatavotas ar projekta atbalstu, kuras tiks izmantotas BJU nodarbībās Rīgā. 
Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. The PHERECLOS TEMP – this project has received fulding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.

Skolotāju seminārs tiešaistē «Kā mācīt STEM mācību priekšmetus. Dalāmies pieredzē» (Teachers' seminar online «How to teach STEM subjects. Sharing experiences»)

Skolotāju seminārs tiešaistē «Kā mācīt STEM mācību priekšmetus. Dalāmies pieredzē» notiks 25. aprīlī 17.00–19.00 ZOOM

Seminārs inženierzinātņu (matemātikas, fizikas, ķīmijas, dabaszinātņu, datorikas) skolotājiem

Semināra programma:

17.00–17.03 RTU studiju prorektors profesors Uldis Sukovskis

17.03–17.15 Projekta «Skola 2030» dabaszinātņu mācību jomas vecākais eksperts Mihails Basmanovs un Valsts izglītības satura centra vecākais eksperts Jānis Vilciņš

17.15–17.35 RTU palīdzība skolēniem – sagatavošanas kursi un fizikas mācīšana, izmantojot RTU resursus, mācībspēku atbalstu un laboratorijas. Virtuālās laboratorijas STEM jomā un modeļi fizikas mācību procesā – RTU Sagatavošanas kursu nodaļas vadītāja Loreta Juškaite. Padziļinātie apguves kursi «Fizika II», «Ķīmija II» un «Projekts» – RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Tehniskās fizikas institūta profesors Juris Blūms

17.35–17.50 Kādas zināšanas un prasmes vidusskolu absolventiem palīdzēs visorganiskāk iekļauties studiju procesā matemātikā un sasniegt augstus rezultātus – RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes lektors Aleksandrs Vorobjovs

17.50–18.10 Kādas zināšanas un prasmes vidusskolu absolventiem palīdzēs visorganiskāk iekļauties studiju procesā datorikā un sasniegt augstus rezultātus – RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes Programmatūras inženierijas katedras lektore Svetlana Jurenoka. Pieredzē dalīsies Rīgas 3. ģimnāzijas direktora vietniece un RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes mācībspēks Magone Una Rauba

18.10–18.25 Kādas zināšanas un prasmes vidusskolu absolventiem palīdzēs visorganiskāk iekļauties studiju procesā ķīmijā un sasniegt augstus rezultātus – RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes profesors Valdis Kokars

18.25–18.45 Mana pieredze – Babītes vidusskolas fizikas skolotājs Ints Eidiņš un datorikas skolotājs Kristaps Muižnieks

18.45–19.00 Skolotāju foruma izveide – RTU Studentu piesaistes nodaļas vadītāja Elīna Sprūde-Nesenberga

Seminārs tiek rīkots Eiropas projektā PHERECHLOS
Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. The PHERECLOS TEMP – this project has received fulding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.

Seminārs skolotājiem «Stress un apzinātība skolotāja darbā: kā strādāt līdzsvarotāk un atjaunot dzīvessparu?» (Seminar for teachers «Stress and awareness in the work of a teacher: how to work in a more balanced way and restore vitality?»)

2021. gads 18. decembrī 10.00-12.00 ZOOM notika attālinātais seminārs «Stress un apzinātība skolotāja darbā: kā strādāt līdzsvarotāk un atjaunot dzīvessparu?» tās dalībniekiem piedāvā paaugstināt personīgās kompetences stresa pārvarēšanai ikdienā un iekšējo resursu atjaunošanai.  

Personiskā līdzsvara nodrošināšana ikdienā ir prasme, kas palīdz ne tikai mums pašiem dzīvot mierīgāk un justies labāk, bet arī tiešā veidā ietekmē mūsu spēju sadarboties ar citiem. Jo līdzsvarotāk jūtamies paši un pilnīgāk spējam apzināties savus resursus un iespējas, jo labāk tiekam galā ar dzīves mainīgo realitāti. 

Eiropas Savienības projekta «Phereclos» ietvaros.

Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. (This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.)

Pirmā nodarbība Ūdens (First lesson Water):
22.aprīlī no 11.00-13.00 Zoom 

Pirmo starptautisko nodarbību Babītes vidusskolas un Dansborgskolen skolēniem vadīja BJU pasniedzēja, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes studente Margarita Jegorova. Tā bija veltīta ūdenim – skolēni veica dažādus eksperimentus, izmantojot priekšmetus un izejvielas, kas katram pieejamas mājās, noskaidroja dažādas sakarības un caur darbošanos iegūva jaunas zināšanas. Piemēram, skolēni eksperimentā centās noskaidrot, vai pašu spēkiem var imitēt lietu. Nodarbībā piedalījās abu valstu skolēni.
 
 

 

Eiropas Savienības projekta «Phereclos» ietvaros.

Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» saskaņā ar granta līgumu Nr. 824630. (This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 824630.)

 

Medijos skolotāju seminārs tiešaistē «Kā mācīt STEM mācību priekšmetus. Dalāmies pieredzē» 25.04.2022.:

13.04.2022.

15.04.2022.

17.04.2022.

19.04.2022.

25.04.2022.