Projekts

.
.
E-studiju tehnoloģiju pētījumi "spaced learning" situācijās
Projekta nosaukums: E-studiju tehnoloģiju pētījumi "spaced learning" situācijās
Projekta īsais nosaukums: -
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.2/VIAA/1/16/156
RTU Projektu reģistra numurs: 3744
Struktūrvienība: Tālmācības studiju centrs
Projekta administrētājs: Doktorantu studiju nodaļa
Finansējošais fonds: ERAF, 1.1.1.2. “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts”
RTU loma projektā: vienīgais projekta īstenotājs
Statuss: Noslēdzies
Projekta uzsākšanas datums: 01.01.2019.
Projekta noslēguma datums: 31.12.2021.
Finansējuma piešķīrēja nosaukums: Valsts izglītības attīstības aģentūra
Projekta zinātniskais/saturiskais vadītājs: Ilmārs Slaidiņš
Projekta vadītājs administratīvajā jomā: Arita Stinka
Projekta kopējais finansējums:
133,805.88 EUR t. sk. ERAF finansējums 113,734.99 EUR (85%), valsts budžeta finansējums 13,380.58 EUR (10%) un Rīgas Tehniskās universitātes finansējums 6,690.31 EUR (5%).
Projekta kopsavilkums:

Pēcdoktorants/projekta īstenotājs: Jānis Kapenieks

Projekta zinātniskais mērķis inovatīvas augsta līmeņa informācijas sistēmas izstrāde lietotāja uzvedības pētījumiem "Spaced Learning" (mācīšanās ar intervāliem) ar lielo datu pieeju un atbilstošas e-studiju metodikas radīšana būtiskai efektivitātes paaugstināšanai inženierzinātņu orientētu STEM zināšanu apguvē augstskolas un profesionālās izglītības mācību kursos. Inovatīvā metodika uzlabos instrukcionālo zināšanu apguvi un radošas darbības iemaņu veicināšanu.

Pētījuma uzdevumi ir izstrādāt inovatīvu mācību metodiku, apvienojot e-studiju metodes un klātienes nodarbības atbilstoši “ Spaced Learning” principiem, kuri izstrādāti FuturICT ietvaros Oksfordas universitātē un aprobēti vairākās izglītības iestādēs.

Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes:
Pētījuma ietvaros tiks veikti sekojoši uzdevumi:
(1) Detalizēta State of the arts izpēte Spaced learning lietojumu pētījumiem e-studiju vidē saistībā ar to atbilstību mūsdienīgas izglītības vajadzībām; (2) “Spaced Learning” mācību metodei atbilstošas e-studiju vides izveide, (3) Metodikas izstrāde metodes izmantošanai instrukcionālu zināšanu apguvei inženierzinātņu apguvē augstskolas un profesionālās izglītības mācību kursos, (4) metodikas izstrāde radošās darbības prasmju un motivācijas attīstīšanai Space Learning metodes ietvaros, (5) radīta inovatīva augsta līmeņa informācijas sistēma Living Lab ietvaros, lai identificētu pasākumus, kas izriet no lietotāja uzvedības "Spaced e-Learning" situācijās, (6) salīdzināti mācību rezultāti konvencionālo e-studiju metožu un “Spaced Learning” metodes izmantošanas gadījumos, (7) izvērtēti apguves rezultāti atbilstoši nākotnē nepieciešamo kompetenču ietvaram un (8) veikts izglītības darbības pētījums ar mērķi atrast efektīvākos metodiskos risinājumi, pilnveidojot e-studiju vidi un mācību metodiku, balstoties uz lietotāja uzvedības pētījumiem.
Publicēts RTU mājas lapā: 01.01.2019.

Universitāte