Globālo klimatisko pārmaiņu mazināšanai lielu ieguldījumu dod elektriskās enerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošana. Ēkās nozīmīgs elektroenerģijas patērētājs ir lifts. Piedāvātā tehnoloģiskā ierīce atkārtoti izmanto enerģiju, ko ģenerē pasažieru vai kravas lifta motors, kad tas darbojas bremzēšanas režīmā. Šī enerģija, izmantojot ierīci, tiek uzkrāta un var tikt izmantota nākamajā celšanas ciklā, tādējādi samazinot kopējo elektroenerģijas patēriņu. Ierīce sastāv no superkondensatora enerģijas uzkrājēja un divvirzienu pārveidotāja, kas regulē jaudas plūsmu uz un no uzkrājēja. Galvenā piedāvātā risinājuma īpašība ir tā, ka celšanas iekārtām vai liftiem energoefektivitātes uzlabošanai to piedziņas sistēmām pie līdzstrāvas kopnes tiek pieslēgts atsevišķs superkondensatoru enerģijas uzkrājēja modulis ar autonomu vadības sistēmu, kas darbojas neatkarīgi no esošās celšanas iekārtas piedziņas vadības sistēmas, kas nodrošina celšanas iekārtas rekuperatīvās bremzēšanas enerģijas uzkrāšanu tālākai lietderīgai izmantošanai un ļauj panākt vienmērīgāku barošanas tīkla noslodzi. Piedāvātā iekārta tiek pieslēgta vienkāršā veidā pie jebkura ražotāja frekvenču pārveidotāja līdzstrāvas kopnes paralēli bremžu rezistoram. Projektā piedāvātā celšanas iekārtu enerģijas uzkrājējsistēmas novitāte ir uzkrājēja moduļveida konstrukcija ar autonomu vadības sistēmu un energoefektīvs pārveidotājs ar uzlabotu topoloģiju un vadības sistēmu. Komerciāls pielietojums uz superkondensatoriem balstītai uzkrājējsistēmai ir vilcienu, metro, tramvaju bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai un atkārtotai izmantošanai. Tehnoloģija var tikt pielietoti arī citās nozarēs: elektrotransporta bremzēšanas enerģijas uzkrāšanai, elektrotransporta autonomās gaitas nodrošināšanai bez kontakttīkla, alternatīvās enerģētikas avotu saražotās enerģijas uzkrāšanai, ūdeņraža degvielas šūnu darba efektivitātes uzlabošanai. |