Projekts

.
.
Acu sekošanas sistēmu un iegūto datu pielietojumi studējošo uzvedības trajektoriju modeļa izstrādē
Projekta nosaukums: Acu sekošanas sistēmu un iegūto datu pielietojumi studējošo uzvedības trajektoriju modeļa izstrādē
Projekta īsais nosaukums: -
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.2/VIAA/1/16/042
RTU Projektu reģistra numurs: 3304
Struktūrvienība: Tālmācības studiju centrs
Projekta administrētājs: Doktorantu studiju nodaļa
Finansējošais fonds: ERAF, 1.1.1.2. “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts”
RTU loma projektā: vienīgais projekta īstenotājs
Statuss: Noslēdzies
Projekta uzsākšanas datums: 01.08.2018.
Projekta noslēguma datums: 15.07.2022.
Finansējuma piešķīrēja nosaukums: Valsts izglītības attīstības aģentūra
Projekta zinātniskais/saturiskais vadītājs: Atis Kapenieks
Projekta vadītājs administratīvajā jomā: Arita Stinka
Projekta kopējais finansējums:
132121.97 EUR t. sk. ERAF finansējums 112303.67 (85%), valsts budžeta finansējums 13212.19 EUR (10%) un Rīgas Tehniskās universitātes finansējums 6606.11 EUR (5%)
Projekta kopsavilkums:

Pēcdoktorants/projekta īstenotājs: Aleksandrs Gorbunovs

Cilvēka-datora mijiedarbība rada lielu datu apjomu par informācijas sistēmas (IS) lietotāju darbībām sistēmā. Mācīšanās datu analītika var sniegt nepieciešamos secinājumus par studējošo IS lietošanas īpatnībām un digitālā mācību satura izvēli. Aizvien lielāku popularitāti iegūstošās acu sekošanas sistēmas ļauj kontrolēt un analizēt IS lietotāju izvēles īpatnības digitālā satura un saskarnes meklēšanā. Acu sekošanas metodei ir ievērojamas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajām eksperimentālajām metodēm: tas ļautu veikt darbības bez sekundāru uzdevumu, piemēram, pogas nospiešanas, apgūstot / lasot materiālus pašmācības ceļā, kas paredz brīvu, nepiespiestu satura lasīšanu vai apskati. Turklāt tas nodrošina lietotāja skatiena / uzvedības datu pilnvērtīgu ierakstu, kas var tikt izpildīts dažādās vizuālās formās.

Vairākām augstākās izglītības iestādēm, pētniecības centriem un industrijas līderiem acu sekošanas sistēmu izstrādē jau ir pietiekama pieredze skatiena datu novērtēšanā to laboratorijās, bet tiem iztrūkst zināšanas par acu sekošanas pētījumu pielietojumiem izglītības domēnā. Šīs organizācijas pārsvarā fokusē savus pētījumus neirozinātnē, mārketingā, vizualizācijā, kā arī medicīnisko rādījumu nolasīšanas precizitātē un Interneta lapu lietojamībā. Lai arī lietotāju grupu un individuālo lietotāju skatiena dati jau ir pētīti virtuālajā mācīšanās vidē, nav dotas pietiekamas un skaidras norādes par to, kā šos datus varētu izmantot, lai sekmētu studējošo pašdisciplīnas paaugstināšanu, viņu iesaisti mācību procesā un motivāciju, kā arī uzlabotu studiju rezultātus. Līdz ar to, pētniecības projekta pieteikums ar mērķi izstrādāt tehnoloģisku mācīšanās un mācīšanas modeli, balstītu uz IS lietotāju uzvedības īpatnību atpazīšanu virtuālajā vidē, būtu uzskatāms par atbilstošu studiju efektivitātes uzlabošanai mūsdienu zināšanu sabiedrībā.

Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes:
1. Pētniecības pietiekuma zinātnisko pārskatu sagatavošana un uzraudzība
Apraksts: Nodrošināt pētniecības pieteikuma realizāciju atbilstoši pētniecības pieteikuma zinātniskajam aprakstam. Šī aktivitātes iekļauj savī pieteikuma zinātnisko uzraudzību projektu realizējošajā RTU struktūrvienībā, tehnisko un metodoloģisko koordināciju, darba paku (aktivitāšu) pārvaldību, zinātnisko komunikāciju, projekta sanāksmju rīkošanu, atskaites punktu sasniegšanu un termiņu ievērošanu, kā arī projekta ziņojumu (pārskatu) sagatavošanu un iesniegšanu.
2. Jaunāko tendenču, sasniegumu un labās prakses pētījumi
Apraksts: Izpētīt jaunākās tendences, sasniegumus un labo praksi acu sekošanas / skatiena datu noteikšanā un informācijas sistēmu lietotāju pieredzes atpazīšanā ar turpmāko mērķi izveidot mācīšanās un mācīšanas modeli - eksperimentālo vidi.
3. Mācīšanās un mācīšanas tehnoloģiskā modeļa - eksperimentālās vides, izveide, kas balstīta uz informācijas sistēmas lietotāju uzvedības īpatnību atpazīšanu.
Apraksts: Izveidot mācīšanās un mācīšanas tehnoloģisko modeli - eksperimentālu vidi, kas ņem vērā lietotāju uzvedības īpatnības informācijas sistēmas ietvaros un sniedz iespēju attīstīt adaptīvas studiju tehnoloģijas.
4. Zināšanu pārnese.
Apraksts: Paredz pētniecības projekta rezultātu izplatīšanas un izmantošanas pasākumus, pieejamību mērķauditorijai.
Publicēts RTU mājas lapā: 01.08.2018.

Universitāte