Talants ķīmijā, kurš raksta dzeju un iegūst medaļas teju visu priekšmetu olimpiādēs – RTU Inženierzinātņu vidusskolas skolnieks

12. oktobris
.
.
Foto: TV3 ekrānuzņēmums

«Jauns talants ķīmijā, kurš nākotnē tiklab varētu kļūt par dzejnieku, rakstnieku, publicistu vai matemātiķi. Pasniedzēji, runājot par viņu, nebaidās pat teikt, ka manāmas «ģēnija» iezīmes – ej uz kuru olimpiādi gribi, visās medaļas!» Tā RTU Inženierzinātņu vidusskolas 12. klases skolēnu Džonatanu Miku Melgalvi raksturo TV3, sākot sižetu sēriju par neparasti apdāvinātiem jauniešiem. 

Džonatans Miks ir kluss un nosvērts jaunietis, kurš par saviem panākumiem runā pieticīgi. Pirms gada otrā vieta valstī matemātikā, aizpagājušajā – pirmā. Atzinības raksts pasaules lingvistikas olimpiādē, pirmā vieta dzejas konkursā, un šovasar diplomiem pievienojās arī 3. vieta pasaules ķīmijas olimpiādē. Turklāt tā iegūta, vēl esot vienpadsmitklasniekam, tātad – konkurencē ar vecākiem skolēniem, teikts sižetā. «Devītā klasē es arī valstī tiku līdz pirmajai vietai, bet es sevi neuzskatīju par cilvēku, kam sevišķi padotos ķīmija, man šķita, ka paveicās. Sanāca satikt citus, kurus ķīmija aizrauj un kuri arī uzrādījuši labus rezultātus olimpiādēs. Atnākot uz šo skolu, interese par ķīmiju eksplodēja,» par sevi saka Džonatans Miks. 

RTU Inženierzinātņu vidusskolas ķīmijas skolotāja Laura Fjodorova atzīst, ka mācīt tādu jaunieti ir izaicinoši, vienmēr jāsagatavo papildu uzdevumi, jo vielu puisis gandrīz vai «aprij» vēl pirms skolasbiedriem. Vairākas reizes nedēļā viņš pusotru stundu pirms mācību sākuma ierodas risināt olimpiāžu uzdevumus, un arī pēc ir stundām atrodams ķīmijas laboratorijā vai rakstot dzejoļus. 

Džonatans Miks izdod skolas literāro žurnālu «Pagrabs» un šovasar viņš uzvarēja arī literāro darbu konkursā «Aicinājums», kam bija nosūtījis savu dzejoli. Viņu mammu, rakstnieci Ievu Melgalvi iepriecina, ka dēla intereses ir plašas. «Mēs jau no bērnības nosacīti vienojāmies, ka, ja es viņu «audzināšu», man no tā būs tikai sliktāk. Nerakstītā vienošanās ir, ka viņš dara savas lietas, savukārt es viņu atbalstu. Uzskatu, ka tas nav mans mātes uzdevums viņam kaut ko mācīt, bet gan dot telpu, lai pats izdomā. Teiksim, ja viņš būtu mans draugs, man būtu jātur viņam līdzi, bet tagad viņš izvēlas, cik daudz dalīties ar savām lietām,» viņa saka TV3. 

TV3 10. oktobra sižets. 

Kopīgot rakstu

Universitāte

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

12. oktobris plkst. 13:08

Līdzīgi raksti

Jaunumi

_