RTU radītā unikālā līdzstrāvas elektroapgādes sistēma ļaus ietaupīt līdz 15% elektroenerģijas

24. oktobris, 2016
.
.
.
Pētnieku komanda. Fonā - sistēmas testēšanā izmantotā robota prototips.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūta (IEEI) zinātnieku vadībā izstrādāta unikāla līdzstrāvas elektroapgādes sistēma, kas ļaus ietaupīt līdz 15% elektroenerģijas. Sistēma izstrādāta un aprobēta sadarbībā ar Vācijas autoražošanas uzņēmumu «Daimler AG» izmantošanai «Mercedes-Benz» automobiļu rūpnīcā. 

Jaunā tehnoloģija ļauj izstrādāt labākus energoefektivitātes uzlabošanas tehniskos risinājumus līdzstrāvas elektroapgādes tīklam. Šis ir pirmais solis ceļā uz nākotnes rūpnīcu ideju, kad, izmantojot inovatīvus rīkus, metodes un tehnoloģijas, ir iespējams nodrošināt energoefektīvu un ilgtspējīgu robotizētu ražošanu. 

Patlaban pasaulē ražošanā izmanto maiņstrāvas elektrotīklus, taču RTU zinātnieki sadarbībā ar starptautiskajiem partneriem tieši Rīgā izveidoja pirmo laboratoriju, kur elektroapgādei lieto līdzstrāvas (DC) enerģiju. Laboratorijā tika izvietots un pētījumos izmantots pasaulē pirmais 600 V DC industriālā robota prototips. Izmantojot izstrādātās superkondensatoru un litija jonu uzkrājēju sistēmas, tika meklēti risinājumi, kā samazināt uzņēmumu izmaksas tā dēvētajās jaudas pīķa stundās, kad elektroenerģijas patēriņš ir vislielākais un visdārgākais. 

RTU demonstrācijas laboratorijā ir izveidoti divi elektriskās piedziņas stendi, kas spēj imitēt gandrīz jebkura ražotāja industriāla robota dinamisko raksturu un elektrisko patēriņu, tādējādi ļaujot veikt eksperimentālu analīzi sistēmām ar trīs robotiem, kas atbilst mazu un vidēju uzņēmumu ražošanas šūnām. 

Sistēma tapusi triju gadu laikā projekta FP7 projekts «Automation and Robotics for European Sustainable manufacturing» jeb AREUS gaitā. AREUS ir starptautisks projekts, kurā iesaistīti desmit partneri no sešām Eiropas valstīm (Latvija, Itālija,  Vācija, Zviedrija, Somija un Dānija). Projekta oficiālais noslēgums notika šī gada septembrī uzņēmumā «Daimler AG» Vācijā, tajā sistēma tika demonstrēta un pielietota reālā industriālā robotizētā ražošanas šūnā «Mercedes-Benz» automobiļu rūpnīcā. Latvijas delegāciju pārstāvēja RTU rektors akadēmiķis Leonīds Ribickis kopā ar IEEI komandu. 

Papildu informācija par projektu
 

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Komunikācijas un mārketinga departaments

Publikācijas datums

24. oktobris, 2016 plkst. 10:32

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi