RTU MBA studente veido apģērbu, kas palīdz sajust mūziku cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem

31. augusts
.
.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierekonomikas un vadības fakultātes MBA studiju programmas «Inovācijas un uzņēmējdarbība» studente Agne Ellere attīsta biznesa ideju par īpašu apģērbu – taktīlu audiokreklu, kas ar vibrāciju palīdzību ļautu izbaudīt mūziku cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Tikko veiksmīgi aizvadīti krekla prototipa testi mērķgrupā.

Krekls ar iestrādātu aktuātoru palīdzību un īpašu programmatūru veido vibrācijas horeogrāfiju pa visu ķermeni, ļaujot sajust mūziku. Šajās brīvdienās kreklu testēja Latvijas Nedzirdīgo savienības kulturas nama «Rītausma» jauniešu deju kolektīva pārstāvji. Testi apliecina, ka tas vājdzirdīgiem cilvēkiem dod priekšstatu par mūzikas ritmu, stāsta RTU studente un uzņēmuma «AG Vibez» dibinātāja Agne Ellere.

Krekla ideja radās, braucot vilcienā no Siguldas uz Rīgu. Vilciena radītā vibrācija precīzi saskanēja ar mūziku, ko A. Ellere tobrīd klausījās, un tūlīt bija skaidrs, ka pieredzēto sajūtu viņa vēlas nodot tālāk. Attīstot ideju, tapa hipotēze, ka tas varētu noderēt cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. «Esmu pārliecināta, ka inovācijām un uzņēmējdarbībai ir jāsniedz labums sabiedrībai. Ja biznesa idejai nav klāt dvēseles, uzņēmējdarbībai trūkst vilkmes un tā ātrāk vai vēlāk izplēn,» saka A. Ellere. Viņai ir būtiski mazināt plaisu sabiedrībā, kas pastāv starp dzirdīgiem un cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem, vairot izpratni, ka komunikācija ir iespējama un vēlama. «Esot ārvalstīs un nezinot valodu, mēs atrodam veidu, kā saprasties un sarunāties. Tieši tāpat mēs varam atrast veidu, kā komunicēt ar cilvēkiem, kuriem ir dzirdes traucējumi,» ir pārliecināta RTU studente.

Biznesa ideja dzima un to A. Ellere sāka attīstīt vēl pirms studijām RTU. Viņa ar komandu turpina taktīlā audiokrekla prototipa pilnveidi un aplikācijas izstrādi, kā arī idejas komercializāciju, izmantojot zināšanas un atbalsta instrumentus, ko piedāvā RTU. A. Ellere ir piedalījusies vairākās RTU studentu inovāciju grantu programmas aktivitātēs, piemēram, «Produktu attīstības projektā» (PAP), kurā studentu komandas, stiprinot zināšanas par jaunu produktu izstrādāšanu un tehnoloģiju pārnesi, rada prototipus, un «Universitāšu inkubatorā». Nākamais «AG Vibez» solis ir dalība akceleratorā «Buildit».

«Lai iegūtu padziļinātas zināšanas uzņēmējdarbībā un inovāciju radīšanā, es izvēlējos studēt RTU Latvijas-Norvēģijas starptautiskajā MBA (Master of Business Administration) programmā «Inovācijas un uzņēmējdarbība». Ir grūti uzzināt, kā strādā uzņēmumi, kā notiek dažādi procesi, jo kapacitātes trūkuma dēļ kompāniju vadītāji ar šādu informāciju nedalās. Es augstu novērtēju, ka daudzi MBA programmas pasniedzēji ir aktīvi uzņēmējdarbībā. Man ir būtiski, lai izaugsmē blakus ir līdzdomājoši cilvēki – pasniedzēji, kursabiedri,» viņa atklāj. 

Programma «Inovācijas un uzņēmējdarbība» prestižajā «Eduniversal» pasaules biznesa skolu reitingā 2019. gadā tika atzīta par labāko Austrumeiropā savā jomā. Tā paredzēta cilvēkiem, kuri vēlas veidot un attīstīt biznesu, kā arī esošajiem uzņēmējiem un vadītājiem, kuri vēlas paaugstināt sava uzņēmumu konkurētspēju, ieviešot inovācijas. Uzņemšana studiju programmā turpinās līdz 3. septembrim. 

Par A. Elleres inovāciju 7. septembrī ziņo TV3 raidījums «900 sekundes».

Kopīgot rakstu

Universitāte

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

31. augusts plkst. 15:24

Līdzīgi raksti

Jaunumi

_