RTU administratīvais direktors: Sekmīga kvalitātes vadība palīdz sasniegt universitātes stratēģiskos mērķus

20. septembris
.
.

Lai sasniegtu savas stratēģiskās prioritātes un mērķus, uzņēmumi un organizācijas, to skaitā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē izmanto stratēģijas pārvaldes sistēmu, kas tiek balstīta Eiropas Kvalitātes vadības fonda (European Foundation for Quality Management – EFQM) kvalitātes modelī. Par to, kā Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ieviesusi savu kvalitātes vadības modeli un kādi ieguvumi no tā ir universitātei, 20. septembrī portālā Delfi.lv viedokļa rakstā stāsta RTU administratīvais direktors Juris Iljins. 

RTU ir veikusi nozīmīgas pārmaiņas, lai iegūtu objektīvus un kvalitatīvus datus un veidotu modernu pārvaldes sistēmu, J. Iljins stāsta rakstā «Stratēģiskās un kvalitātes vadības integrācija – universitātes panākumu atslēga». Viņš izklāsta, ka ir izveidotas spēcīgas datu analītiķu vienības – Zināšanu vadības centrs un Kvalitātes vadības un ilgtspējas nodaļa. Ir izveidotas operatīvo, stratēģisko un snieguma datu analītikas IT sistēmas un nepieciešamās sistēmu integrācijas, ieviesti mākslīgā intelekta algoritmi datu apstrādē, attīstīta sadarbība ar dažādām valsts un privātajām institūcijām, lai iegūtu datus, kas nav publiski. 

RTU EFQM pārvaldībā ir definētas 133 pieejas, kā strukturēt, īstenot procesus/aktivitātes, kuru pilnveide un uzlabojumi nodrošinās kvalitatīvas studijas un augstus RTU darbības rezultātus. Ir pilnveidoti vairāk nekā 100 dažādi procesi, lai būtu ciešāka sasaiste ar stratēģijas uzdevumiem un tiktu sasniegti rezultatīvie rādītāji un uzstādītie mērķi. Šos uzlabojumus vistiešākajā veidā izjūt studējošie, darbinieki, projektu partneri. 

Tāpat RTU, lai iegūtu plašu uztveres rādītāju apjomu, ar dažādu regularitāti veic 44 dažādas viedokļu aptaujas, piemēram, par studentu apmierinātību ar studiju procesu, par populārākajām un perspektīvākajām studiju programmām, par studējošo un skolēnu gaidām no RTU, par doktorantūras studiju kvalitāti, par zinātnes procesiem, par darbinieku apmierinātību ar darbu un RTU kā darba devēja novērtējumu, par iekšējo procesu novērtējumu, sadarbības partneru, piegādātāju, industrijas, Latvijas sabiedrības viedokli par RTU un par universitātes reputācijas novērtējumu Latvijā.

Uztveres un snieguma rādītāju analīze ir priekšnoteikums izsvērtām pārmaiņām un resursu novirzīšanai tām. Dati kopā ar strauju digitālo attīstību jau patlaban RTU palīdz gūt panākumus, un ilgtermiņā tieši šīs kapacitātes attīstība būs svarīgs faktors RTU turpmākajai attīstībai.

Juris Iljins: Stratēģiskās un kvalitātes vadības integrācija – universitātes panākumu atslēga (Delfi.lv, 20.09.2022.)

Saistītie tagi:
Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

20. septembris plkst. 9:00

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi