Noskaidroti pārtikas nozares jaunuzņēmumu konkursa «Inovāciju balva» uzvarētāji

15. jūlijs, 2020
.
.
.
Foto: Pixabay.com

Par Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) zināšanu kopienas «EIT Food» ideju/jaunuzņēmēju konkursa «Inovāciju balva» uzvarētājiem Latvijā kļuvušas komandas «Augam!», «SugarCat» un «Plant Made Foods». Uzvarētāji savā starpā sadalīs naudas balvas 9000 eiro apmērā. Skatītāju balvu 2000 eiro apmērā iegūst «Brocco.eu». Divus no balvas ieguvušajiem projektiem realizējuši Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) absolventi.  

2020. gada Latvijas fināla pirmās vietas ieguvēji ir jaunuzņēmums «Augam!». Uzņēmums radījis bioloģiski noārdāmus, augsnē stādāmus podiņus, kas uzlabo augsnes kvalitāti un līdz ar to – stādu augšanu. Produkta izejvielas ir lauksaimniecības, enerģijas ražošanas un kokapstrādes blakusprodukti, kā arī ezera rekultivācijas blakusprodukts sapropelis. Komanda savu ideju attīsta RTU un Latvijas Universitātes kopīgi veidotajā «Universitāšu inkubatorā», kas ir daļa no programmas «Inovāciju granti studentiem».

Otro vietu konkursā ieguva jaunuzņēmums «SugarCat» ar ideju par mobilo aplikāciju bērniem, kas saprotamā un saistošā veidā parāda cukura daudzumu dažādos produktos. Savukārt trešās vietas ieguvēji «Plant Made Foods», ko izveidojušas RTU absolventes, plāno izstrādāt piena produktu alternatīvu no zaļajiem griķiem, kas garšas, struktūras un uztura ziņā varētu sacensties ar tradicionālo pienu. Savukārt skatītāju balsojumā pirmo vietu ieņēma RTU absolventu uzņēmums «Brocco.eu», kas savu ideju attīsta RTU biznesa pirmsinkubatorā «ideaLAB». Šis uzņēmums izveidojis digitālu platformu, kas ēdienu receptes pārvērš nepieciešamo produktu sarakstā no tiešsaistes pārtikas veikaliem.  

«Inovāciju balva» (Innovation Prize) Latvijā norisinās otro gadu. Tā ir viena no «EIT Food» aktivitātēm, kas vērsta uz inovatīvu produktu un pakalpojumu ar pievienoto vērtību radīšanu pārtikas nozarei. Konkurss tiek rīkots septiņpadsmit Eiropas valstīs, uzvarētāji saņem finansiālu atbalstu idejas tālākai virzībai. Nacionālā fināla uzvarētājs iegūst tiesības pārstāvēt valsti starptautiskajā finālā, prezentēt ideju vai risinājumu potenciālajiem globālajiem investoriem un cīnīties par naudas balvām 10, 15 un 25 tūkstošu eiro apmērā.  

«EIT Food», veidojot ciešas saites starp patērētājiem, uzņēmumiem, jaunuzņēmumiem, pētniekiem un studentiem, atbalsta inovācijas un ilgtspējīgas ekonomikas iniciatīvas, kas vairo piekļuvi kvalitatīvai pārtikai, uzlabo vidi un veselību, kā arī rada jaunas darbavietas un palielina Eiropas konkurētspēju. Latvija šai kopienai pievienojās 2019. gadā. Kontaktpunkta aktivitātes organizē RTU Dizaina fabrika sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, Latvijas Lauksaimniecības universitāti, Pārtikas un veterināro dienestu un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu BIOR.

Konkursa finālu iespējams atkārtoti noskatīties šeit.

Iepazīties ar kopienas iniciatīvām un sekot jaunumiem iespējams «EIT Food» mājaslapā.

Saistītie tagi:
Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

15. jūlijs, 2020 plkst. 12:26

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi