Izglītības un nodarbinātības forumā diskutē, kā pamatskolā skolēnus ieinteresēt eksakto priekšmetu apguvē

18. maijs
.
.

Kā jau pamatskolā ieinteresēt skolēnus STEM (science, technology, engineering and mathematics) priekšmetu apguvē, lai viņi izvēlētos studēt jomās, kurās ir nepieciešami speciālisti darba tirgū, – uz šo jautājumu tika meklētas atbildes izglītībai un nodarbinātībai veltītajā forumā «Izglītības sistēma un darba tirgus», kas tiešsaistē norisinājās piektdien, 21. maijā. Šī bija foruma pirmā diskusija, un nākamās paredzētas 28. maijā un 4. jūnijā. 



Foruma pamatideja – noskaidrot, vai Latvijas izglītības sistēma sasniedz savu mērķi un nodrošina tautsaimniecībai nepieciešamo speciālistu sagatavošanu. Katra foruma diena būs veltīta noteiktam tematam – pamatizglītībai un vidējai izglītībai, augstākajai un profesionālajai izglītībai, kā arī pieaugušo izglītībai un pārkvalifikācijai. 

Forumu rīko Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), un foruma dalībniekus uzrunās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Arvils Ašeradens, izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska un RTU rektors Leonīds Ribickis.

Pirmajā dienā, 21. maijā, dalībnieki tika iepazīstināti ar izglītības sistēmas mērķi, savukārt nozares eksperti stāstīs par aktualitātēm vidējās izglītības iestādēs un STEM jomas un eksakto priekšmetu nozīmi tautsaimniecības attīstībā. Par to, kā motivēt jauniešu iegūt izglītību, stāstīja Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne Linda Daniela, bet viņas kolēģe, fakultātes prodekāne Zanda Rubene stāstīja, kā kļūt par skolotāju Latvijā.

Savukārt Jānis Erts, atbalsta programmas «Plecs» stratēģiskais vadītājs, dalījās ar novērojumiem, kas kavē skolēna spēju efektīvi mācīties un ietekmē izvēli par labu studijām STEM jomā. Bet Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs un Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja Edīte Kanaviņa piedāvāja pašvaldības situācijas analīzi un priekšlikumus valstiskiem risinājumiem skolotāju noslodzei un kvalifikācijai reformētā skolu tīklā. Par interešu izglītības nozīmi skolēnu profesionālās ievirzes veidošanā, balstoties uz RTU Bērnu un jauniešu universitātes pieredzi, stāstīja RTU Sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Laine Kučinska. 

Foruma pirmās dienas noslēgumā tautsaimniecības attīstības kontekstā eksperti diskutēja par skolēnu izvēles vadīšanu un izglītības sistēmas mērķu realizāciju. Otrajā dienā, 28. maijā, uzmanības centrā būs augstākā un profesionālā izglītība, savukārt trešā diena, 4. jūnijs, būs veltīta pieaugušo izglītībai un pārkvalifikācijai. Forumā iecerēts definēt konkrētus priekšlikumus, kas palīdzētu pilnveidot izglītības sistēmu, lai nodrošinātu valsts tautsaimniecības attīstībai nepieciešamo speciālistu sagatavošanu, kā arī darbaspēka pārkvalifikāciju un kvalifikācijas pieaugumu. 

Forumu plašam interesentu lokam ir iespējams vērot tiešraidē Saeimas mājaslapā, IZM un RTU Facebook kontā, kā arī sabiedrisko mediju portālā lsm.lv

Foruma programma.
 
Forums tiek organizēts, realizējot Eiropas Sociālā fonda finansēto projektu Nr. 8.2.3.0/18/A/012 «Rīgas Tehniskās universitātes efektīvas pārvaldības attīstība».

Izglītības forums 2021. 1.diena.

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

18. maijs plkst. 13:18

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi