Izdevniecībā «Cambridge Scholars Publishing» nāks klajā asociētās profesores Allas Anohinas-Naumecas grāmata

28. jūnijs, 2019
.
.
.
A. Anohina-Naumeca, 2018. gada 12. oktobrī saņemot «Akadēmiskās izcilības gada balvu 2018». Foto: Edgars Špengelis, RTU

1. jūlijā «Cambridge Scholars Publishing» laidīs klajā Rīgas Tehniskās universitātes Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes asociētās profesores Allas Anohinas-Naumecas grāmatu «Concept Map-Based Formative Assessment of Students’ Structural Knowledge».

Mūsdienu zināšanās balstītais ekonomiskais modelis pieprasa augsti kvalificētus speciālistus, kuri spēj risināt sarežģītas problēmas un saskatīt attiecības starp parādībām, notikumiem un priekšmetiem. Šī grāmata uzsver augstskolu studentu struktūrzināšanu attīstību kā nepieciešamu priekšnoteikumu ekspertu sagatavošanai darba tirgum, jo labi attīstītas struktūrzināšanas veicina būtiskus kognitīvos procesus, efektīvu problēmrisināšanu un ekspertlīmeņa darbību. Grāmatā struktūrzināšanas tiek uzskatītas par objektu, ko būtu regulāri jāvērtē un tālāk jāattīsta formatīvās vērtēšanas procesā, izmantojot šim nolūkam jēdzienu kartes kā vērtēšanas instrumentu. Autore apraksta jēdzienu kartes, struktūrzināšanu teorētiskos pamatus un to formatīvu vērtēšanu, kā arī piedāvā praktisko scenāriju kopumu, ko var izmantot studentu struktūrzināšanu formatīvajai vērtēšanai studiju procesā. 

Grāmatā aprakstīties praktiskie scenāriji vairākkārt pārbaudīti A. Anohinas-Naumecas pašas pedagoģiskajā praksē, jo kopš 2005.gada autore regulāri vērtējusi studentu struktūrzināšanas savos studiju kursos un aptaujājusi studentus, lai izprastu šādas vērtēšanas priekšrocības un trūkumus.

Grāmata galvenokārt ir paredzēta augstākās izglītības iestāžu administratīvajam un akadēmiskajam personālam, kuri vēlas pilnveidot studiju kvalitāti, lai tuvinātu studentu struktūrzināšanas ekspertu zināšanām, tādējādi nodrošinot studentu labāku sagatavošanu viņu profesionālajai darbībai.

Grāmatas pamatu veido autores promocijas darbs pedagoģijas jomā, ko viņa aizstāvēja 2018. gadā Latvijas Universitātē, iegūstot otro doktora grādu – doktora grādu pedagoģijā. 

Plašāka informācija


 

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

28. jūnijs, 2019 plkst. 10:32

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi