Īstenojot projektu «Demola Latvia», RTU stiprina uzņēmumu un studentu sadarbību inovācijas radīšanā

4. decembris, 2018
.
.
.

5. decembrī noslēgsies inovācijas platformas «Demola Latvia» 2018. gada rudens sezona, studentu komandām prezentējot risinājumus uzņēmumu problēmsituācijām; kompānijas un iestādes iegādājušās daudz iepriekšējās sezonās izstrādātu risinājumu. Studenti savus risinājumus prezentēs 5. decembrī plkst. 17.00 Rīgas Mākslas telpā, Kungu ielā 3.

«Demola Latvia» ir sadarbības platforma studentiem, uzņēmumiem un universitātēm.To uztur Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Latvijas Universitāte (LU) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Tiesības šo projektu īstenot Latvijā RTU ar partneriem ieguva 2017. gadā, līgums beigsies šā gada beigās, līdz ar to šī ir noslēdzošā sezona. Līdz šim paveikto novērtējot kā vērtīgu gan studentiem un uzņēmumiem, gan inovācijas ekosistēmai Latvijā kopumā, RTU Dizaina fabrikas projektu vadītāja Liene Briede informē, ka atbalsts sadarbībai nākamgad tiks turpināts jaunā formā un kvalitātē. Nākamā sezona tiks izsludināta 2019. gada rudenī.

2018. gada rudens sezonā 12 studentu komandas izstrādā risinājumus desmit uzņēmumu – «Latvijas Dzelzceļš», «SAF Tehnika», «Johnson&Johnson», «Tieto», «Balta», «Forevers», «Telema», «Hansab», «Metropolis Riga» un «Amigo»  – problēmsituācijām.  

Projektā «Demola Latvia» trīs sezonu laikā 39 problēmsituācijas piedāvāja 32 kompānijas un iestādes, piemēram, «Inbox.lv», «Bite», «KPMG», «SEB banka», «Starptautiskā lidosta Rīga», «Lattelecom», «Latvijas Dzelzceļš», «Swedbank», «Amserv Motors» u.c.. Risinājumus starptautiskās un starpdisciplinārās komandās meklēja 195 studenti no vairāk nekā 15 Latvijas augstākās izglītības iestādēm. Interese par dalību programmā bija daudz lielāka – saņemti 525 studentu pieteikumi. Ar viņiem strādāja 15 mentori, lektori un koordinatori. Dalība «Demola Latvia» ļauj apgūt dizaina domāšanas metodes, māku uz problēmu palūkoties no dažādiem skatu punktiem, uzlabo saskarsmes un komandas veidošanas prasmes, prezentēšanas iemaņas, ļauj ielūkoties uzņēmējdarbības procesos, mudina domāt globāli – vērtē projekta dalībnieki.

11 no iepriekšējās sezonās izstrādātajiem risinājumiem jau ir licencēti, tos iegādājušies uzņēmumi «Forevers», «Swedbank», «KPMG», «Omniva»,«Starptautiskā lidosta Rīga», «Lattelecom», «Inobox.lv», «Latvijas Pasts», «Eco Baltia vide», Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un Paula Stradiņa Klīniskā Universitātes slimnīca. Piemēram, NVA novērtēja studentu komandas risinājumu, kā ar pārdomātu norāžu un informācijas pasniegšanu uzlabot klientu apkalpošanu Rīgas reģiona filiālē, «KPMG» – kā motivēt gados jaunus darbiniekus, «Swedbank» – kā padarīt ērtāku internetbankas lietošanu dažādās ierīcēs, «Omniva» – kā izvēlēties piemērotāko vietu jaunu pakomātu izvietošanai.

«Šī platforma ir uzskatāms piemērs atvērtam inovācijas vadīšanas modelim, kurš vērsts uz nepārtrauktas sadarbības veidošanu ārpus organizācijas,» norāda L. Briede. Studentiem projekts dod iespēju strādāt uz rezultātu orientētā vidē, bet uzņēmumiem – bez augsta finansiāla riska ienest kompānijā jaunas kompetences un idejas.

Projektu atbalsta LIAA «Inovāciju motivācijas programmā» (projekta Nr. 1.2.2.2./16/l/001).

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

4. decembris, 2018 plkst. 10:59

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi