Dzelzceļa nozarē ir nepieciešami izglītoti inženieri, apliecina Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs

13. maijs, 2021
.
.
.
Latvijā ir augstas klases inženierzinātņu speciālistu trūkums, un turpmākajos gados izglītoti un zinoši inženierzinātņu eksperti būs ārkārtīgi nepieciešami, saka Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs. Foto: Vitālijs Vinogradovs, RTU

Modernai dzelzceļa sistēmai būs nepieciešami atbilstoši mūsdienu standartiem izglītoti dzelzceļa inženieri. Lai vienotos par ciešāku sadarbību jauno speciālistu sagatavošanā, 12. maijā Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (MTAF) vadība tikās ar valsts akciju sabiedrības «Latvijas dzelzsceļš» (LDz) valdes priekšsēdētāju Māri Kleinbergu. 

LDz ir uzsācis pozitīvu pārmaiņu ceļu, pārskatot tehnoloģiskos procesus, palielinot darba efektivitāti un uzsākot arī plaša spektra dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektu, lai Latvijā izveidotu Eiropas valstu līmeņa dzelzceļa infrastruktūru. Savukārt RTU, modernizējoties dzelzceļa sistēmai Latvijā, pilnveido savas dzelzceļa inženierijas programmas gan bakalaura, gan maģistra līmenī, pielāgojot tās darba tirgus prasībām. 

«Neskatoties uz izaicinājumiem, ar ko pēdējos gados ir sastapusies Latvijas transporta un tranzīta nozare, dzelzceļa infrastruktūrai ir potenciāls – tieši dzelzceļš turpmākajos gados būs pasažieru satiksmes mugurkauls, un ir pienācis laiks Latvijā izveidot patiesi mūsdienīgu dzelzceļa infrastruktūru, kas kalpos gan pasažieru satiksmei, gan iekšzemes un starptautiskajiem kravu pārvadājumiem,» norāda M. Kleinbergs.

Viņš uzsver, ka pataban Latvijā ir vērojams augstas klases inženierzinātņu speciālistu trūkums un turpmākajos gados izglītoti un zinoši inženierzinātņu eksperti būs ārkārtīgi nepieciešami. «Mēs kā nozarē vadošs uzņēmums esam ieinteresēti vēl aktīvāk sadarboties gan ar augstākās izglītības iestādēm Latvijā, gan arī turpināt jau iesākto, popularizējot eksaktās un inženiertehniskās izglītības nozīmi skolēnu un vecāku vidū,» saka LDz valdes priekšsēdētājs.  

RTU studiju programma «Dzelzceļa inženierija» sniedz gan teorētiskas, gan praktiskas zināšanas, kas absolventiem dod iespēju strādāt dzelzceļa transporta nozarē. 
«Mūsdienīgam dzelzceļa inženierim ir jāpārzina jaunākās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, programmēšana, mākslīgais intelekts un robotizētas transporta vadības sistēmas, kas dzelzceļā un citās transporta sistēmās tiks ieviestas tuvāko gadu laikā,» saka RTU MTAF Transporta institūta direktors Edmunds Kamoliņš.

Tikšanās laikā tika apspriesta dzelzceļa inženierijas studiju programma, uzklausot LDz kā darba devēja viedokli, lai programmu pilnveidotu atbilstoši jaunākajām darba tirgus prasībām. Sarunā no RTU piedalījās zinātņu prorektors Tālis Juhna, Edmundu Kamoliņš  un MTAF vadība – dekāns Ēriks Geriņš, studiju prodekāns Aldis Balodis, zinātņu prodekāne Anita Avišāne, kā arī citi pārstāvji. 

LDz jau vairākus gadus strādā pie tā, lai Latvijā kopumā veicinātu interesi par eksaktajām zinātnēm gan skolēnu, gan vecāku, gan pedagogu vidū. Lai to nodrošinātu, LDz īsteno projektu «STEam UP», kas ir radīts kā praktisks palīgs, lai iepazīstinātu ar šo priekšmetu būtību, pielietojamību kā ikdienā, tā arī profesionālajā darbībā, atklājot, kādās profesijās ir nepieciešamas zināšanas šajos priekšmetos. 

RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes pārstāvji tiekas ar Latvijas dzelzceļa vadību

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

13. maijs, 2021 plkst. 13:31

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi