«Diena»: «Demola Latvia» studentu radošums līdzsvarojas ar uzņēmumu reālajiem izaicinājumiem

20. augusts, 2021
.
.
.
Foto: RTU arhīvs

24. augustā sāksies studentu pieteikšanās dalībai inovācijas platformā «Demola Latvia». Studentus motivē stipendijas, iespēja iepazīties ar savu nākotnes darba devēju, gūt pieredzi un jaunas zināšanas par dizaina domāšanas principiem, kā arī pielietot teorētiskās zināšanas praksē, sarunā laikrakstam «Diena» norāda programmas koordinatore Signe Adamoviča.

Jau septīto gadu Latvijā darbojas programma «Demola Latvia» – studentu, uzņēmumu un augstskolu sadarbības platforma. To īsteno Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) sadarbībā ar Latvijas Universitāti (LU), un programma ir daļa no ERAF līdzfinansēta projekta «Inovāciju granti studentiem». Tajā var piedalīties arī citu augstskolu studenti. Programmā studenti starpkulturālās un starpdisciplinārās komandās meklē risinājumus dažādu nozaru uzņēmumu definētiem biznesa problēmjautājumiem. Pēcāk uzņēmumi šos risinājumus un idejas var arī nopirkt un ieviest praksē.

Par studentu vēlmi piedalīties «Demola Latvia» līdz šim nevar sūdzēties, stāsta S. Adamoviča. Parasti katrā programmas sezonā tiek saņemts 200–300 studentu pieteikumu. No atlasītajiem studentiem sakomplektētās komandas sanāk tiešām spēcīgas, jo jau piesakoties studenti redz, kurā izaicinājumā viņu kompetences būtu visnoderīgākās, turklāt jaunieši nopietni tiek vērtēti atlases intervijās. Vienā komandā tiek iekļauti pieci studenti, savukārt risināmo problēmjautājumu katrā «Demola Latvia» sezonā ir 10–13. Visčaklāk programmā piesakās RTU un LU studējošie, ļoti aktīva ir arī Banku augstskola, tāpat Rīgas Biznesa skola u. c. Programmā parādās arī humanitāro jomu studenti, un tieši dažādība un daudzveidība, veidojot komandas, programmā ir prioritāte: lai tajās ir ne tikai tehniskie prāti, bet arī radošie, tāpat lai būtu studenti no dažādiem studiju līmeņiem. «Demola Latvia» norisinās angļu valodā, katrā komandā ir arī vismaz viens ārzemju students. 

Studentus lielā mērā piesaista stipendijas, ārzemju studentus piedalīties programmā motivē arī iespēja šādi iegūt kontaktus Latvijā, varbūt iepazīties ar savu nākotnes darba devēju, socializēties un tikt pie jauniem draugiem no vietējo vidus, laikrakstam stāsta S. Adamoviča. Protams, arī gūt pieredzi un jaunas zināšanas par dizaina domāšanas principiem, kas tiek izmantoti. Līdzīga motivācija ir pašmāju studentiem. «Tomēr galvenais, pēc viņu teiktā, ir tas, ka «Demola» ir iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praksē. Laikam jau šādu iespēju augstskolās joprojām pietrūkst,» saka S. Adamoviča. Dalība programmā jauniešiem ir arī dzīves skola, piemēram, studentiem jāmācās nebaidīties uzņemties komandu līderu lomu. Jātrenē savstarpējās komunikācijas prasmes. 

Jaunajā sezonā studentiem tiks piedāvāts risināt 11 problēmsituācijas. 

Kopš programmas sākuma Latvijā, no 2014. gada līdz 2021. gada pavasarim, notikušas 12 sezonas, kurās piedalījušies 108 uzņēmumi un 554 studenti. Kopš 2019. gada, kad «Demola Latvia» sāka darboties RTU un LU Studentu inovāciju grantu programmu paspārnē, tajā piedalījušies studenti no 17 Latvijas augstskolām. 40 uzņēmumi studentu komandām piedāvājuši 43 izaicinājumus un galarezultātā nopirkuši 25 risinājumus, studentiem par tiem kopumā izmaksājot 29 000 eiro.

20. augusta raksts laikrakstā «Diena».

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

20. augusts, 2021 plkst. 12:58

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi