RTU Kultūras centrs
Parādīt izvēlni
RTU Kultūras centrs

Aptaujas rezultāti par Āgenskalna un tuvējās apkaimes iedzīvotāju kultūras pasākumu apmeklēšanas paradumiem

16. novembris
.
.

No 2022. gada 17. oktobra līdz 7. novembrim Rīgas Tehniskās universitātes Kultūras centrs veica aptauju par Āgenskalna un tuvējās apkaimes iedzīvotāju kultūras pasākumu apmeklēšanas paradumiem. Aptaujā piedalījās 207 respondenti. Tās mērķis bija izzināt tuvējās apkaimes iedzīvotāju vēlmes pēc dažāda veida kultūras pasākumu piedāvājuma. 

Aptaujas rezultāti atklāj:

► Par Āgenskalna apkaimē pieejamiem pasākumiem lielākā daļa jeb 70,2 % aptaujāto pauda daļēju apmierinātību, 14,3 % norādīja, ka ir apmierināti, bet 15,5 % respondentu pasākumu kvalitāte un pieejamība neapmierina;

► 56 % respondentu kultūras pasākumus apmeklē 1 – 2 reizes mēnesī, 26 % izvēlas to darīt 1 – 2 reizes pusgadā. 12 % no aptaujātajiem kultūru dodas baudīt katru nedēļu. Absolūtais vairākums jeb 88 %  kultūras pasākumus apmeklē centra apkaimē;

►  Āgenskalna iedzīvotāji vislabprātāk apmeklē koncertus, teātra izrādes un izglītojošas lekcijas;

► 56 % respondentu kultūras pasākuma ieejas biļetē ieguldīs 5 – 10 eiro,  25 % aptaujāto 1 – 5 eiro, savukārt 15,5 % respondentu norāda, ka labprāt ieguldītu 10 – 15 eiro;

► Aptuveni puse respondentu piedalītos pasākumos, kas norisinās kādā no svešvalodām;

► Respondenti no kultūras pasākuma apmeklējuma visbiežāk sagaida kvalitatīvu brīvā laika pavadīšanu – 76, 2 %, emocionālu piedzīvojumu 71, 4 %, savukārt kulturālu izklaidi – 52,4 % aptaujāto;

►  Vairākums jeb 61,9 % respondentu domā, ka kultūras pasākuma ilgumam nav izšķiroša nozīmē, lai to uzskatītu par izdevušos. 19 % aptaujāto nevēlētos kultūras pasākumu ilgāku par 90 minūtēm, 17,9 % uzskata, ka pasākumam jānotiek aptuveni stundu;

►  Attiecībā par personīgo pieredzi, apmeklējot kultūras pasākumus, kuros būtu vēlme atgriezties, uzrādīts plašs spektrs, dominējot Dziesmu un Deju svētkiem, koncertiem (pašmāju un ārvalstu), dejas un teātra izrādēm. Vairākkārt izcelta pasākumu izcilība, intelektuāls baudījums, latviskās piederības sajūta, sirsnīga atmosfēra, kopā ar draugiem pavadītais laiks, iespaidīgums un emocionalitāte, arī vizuālais baudījums, liela pacilātības sajūta un jautrība;

►  Aptauja atklāj interesantu faktu, ka pārliecinoši lielākā daļa respondentu nezina vai neatceras kultūras pasākumu, kurā nevēlētos atgriezties. To aptaujāto vidū, kuri minējuši nekvalitatīvu vai neizdevušos pasākumu, norādīts, ka traucējusi slikta skaņa vai bijusi nepatika pret lētas gaumes pasākumiem kopumā;

►  Respondentu izpratnē kultūras jēdzienu paplašina vairāku kultūru mijiedarbība, tā domā 61,9 % aptaujāto, kamēr 51,2 % uzskata, ka kultūras jēdzienu paplašina personības iesaiste, bet 19 % aptaujāto kā svarīgu faktoru norādījuši talanta apzināšanos;

►  Visbeidzot – uz jautājumu, kam cilvēki uzticas, izvēloties kultūras pasākumu apmeklējumu, 82,1 % aptaujāto norādīja informācijas pieejamību sociālajos tīklos, 81 % kā labāko padomdevēju minēja draugu un paziņu ieteikumus, vēl 46,7 % respondentu uzsvēra citu informatīvo materiālu nozīmību, galvenokārt afišas.

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

16. novembris plkst. 14:28

Līdzīgi raksti

Jaunumi