Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Parādīt izvēlni
Inženierekonomikas un vadības fakultāte

Mērķis – izglītot ne tikai kvalificētus darba ņēmējus, bet arī darba devējus

17. janvāris, 2018
.
.
E. Gaile-Sarkane Inženierekonomikas un vadības fakultātes studentu radošās laboratorijas atklāšanā 11. janvārī

«Uzņēmējspējas nevar attīstīt, sēžot lekcijās. Tās jāattīsta reālā darbībā. Vēlamies studentiem, īpaši topošajiem inženieriem, radīt vidi, kurā viņi studiju procesa laikā var eksperimentēt ar to, cik viņi ir spējīgi uz jaunradi, kādas viņiem ir vai nav uzņēmējspējas,» tā intervijā, kas 17. janvārī publicēta laikrakstā «Diena», uzsver Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierekonomikas un vadības fakultātes dekāne profesore Elīna Gaile-Sarkane. 

Dekāne uzver – ja studentos ir uzņēmēja potenciāls, tad RTU studiju procesā cenšas to atraisīt un attīstīt. RTU darbojas Dizaina fabrika, kas veidota pēc Ālto Universitātes parauga – starpdisciplināras koprades koncepta. Tāpat RTU ir ieviests arī starpdisciplinārs uzņēmējdarbības studiju modulis, kura mērķis ir dažu gadu laikā visiem inženierzinātņu studentiem nodrošināt arī uzņēmējdarbībai nepieciešamās kompetences, ne tikai klausoties teorētiskās lekcijas auditorijā, bet caur darīšanu, risinot īstu uzņēmumu īstus uzdevumus un problēmas.

«Starpdisciplinaritāte šobrīd ir globāla tendence, kad studiju procesā vairs nedominē viena konkrēta zinātne. Veidojas daudzšķautņainas zinātnes un pieejas. Tādēļ būtiski jauniešiem jau šobrīd iemācīt skatīties starpdisciplināri. Pievienotā vērtība, ko radīs šie jaunie, talantīgie cilvēki ar uzņēmējspējām, šodien vēl nav izmērāma, bet pēc gadiem pieciem viņi to jau sāks radīt. Kad šis cikls veiksmīgi darbosies, ik gadu Latvijas tautsaimniecība iegūs 600 jaunu augsta līmeņa un kompetences speciālistu ar uzņēmēja zināšanām. Ja no šiem 600 studentiem vismaz 10 cilvēku radīs jaunus uzņēmumus, tas būs labs rādītājs, bet mērķi ir daudzkārt ambiciozāki,» norāda E. Galie-Sarkane.

Jaunā studiju modeļa ieviešanai ir vairāki ieguvumi – jaunieši iemācās strādāt komandās, viņiem tiek sniegta konkrēta tematiskā ievirze, kā arī viņi pēta reālas problēmas un galarezultāts vai produkts tiek īstenots dzīvē. Profesore norāda, ka studenti daudz mērķtiecīgāk izvēlas tēmas, par kurām vēlas saņemt zināšanas – paši ierosina lekciju tēmas, kas viņiem ir aktuālas kādas problēmas risināšanas procesā.

Interviju var izlasīt trešdienas, 17. janvāra, laikrakstā «Diena».
 

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

17. janvāris, 2018 plkst. 12:20

Līdzīgi raksti

Jaunumi