Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultāte
Parādīt izvēlni
Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultāte

RTU iesaistās pētījumā par studentu kompetenču novērtējums un to attīstības dinamiku studiju periodā

9. marts
.
.
Foto: Māra Bernande

Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) iesaistījusies pētījumā «Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā», kura mērķis ir izpētīt studējošo caurviju kompetences – pētniecības, inovācijas, uzņēmējspējas, digitālo un globālo, kā arī pilsonisko kompetenci, lai noskaidrotu to attīstības dinamiku trijās viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) studiju jomās – radošo industriju, sabiedrības pārvaldības un izglītības jomā.

RTU kā ekspertes noteiktajā RIS3 viedās specializācijas jomā projektā ir Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes (EEF) asociētā profesore Diāna Žalostība, kura pārstāv viedā enerģētikas jomu, EEF profesore Andra Blumberga, kura pārstāv zināšanu ietilpīgas bioekonomikas jumu un Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes asociētā profesore Alla Anohina-Naumeca, pārstāvot viedo materiālu, tehnoloģiju un inženiersistēmu jomu.

Pētījuma laikā tiks izstrādāta skolotāju profesionālo kompetenču novērtēšanas sistēma, kas tiks izmantota kā piemērs profesionālo un caurviju kompetenču mērīšanas instrumentu saskaņošanai un pārbaudei. Pētījuma pirmajā kārtā tiks izstrādāta un aprobēta metodoloģija studējošo kompetenču un to attīstības dinamikas novērtēšanai.

Eiropas Komisijas Jaunā prasmju programma Eiropai (A New Skills Agenda for Europe) liecina, ka viena no aktuālākajām mūsdienu augstākās izglītības problēmām ir neatbilstība starp augstskolu absolventu studiju procesā iegūtajām kompetencēm un tautsaimniecībai nepieciešamajām zināšanām un prasmēm, un augstskolām jāuzlabo izpratne par to absolventu sasniegumiem. Eiropas Komisija atbalsta un veicina studentu kompetenču novērtēšanas ietvaru izstrādi dažādām augstākās izglītības jomām, lai nodrošinātu studentu un absolventu prasmju salīdzināmu novērtējumu.

Pētījumu īsteno Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts sadarbībā ar 27 pētniekiem no Rīgas Tehniskās universitātes, Liepājas Universitātes, Rēzeknes Tehnoloģiju augstskolas, Rīgas Stradiņa universitātes, Daugavpils Universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mākslas akadēmijas un Groningenas Universitātes (Nīderlande).

Pētījums «Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā» ir daļa no Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.6.2. «Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana» ( 8.3.6.2/17/I/001 (23-12.3e/19/103) un tā pirmā kārta noslēgsies 2021. gada augustā.

Saistītie tagi:
Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

9. marts plkst. 9:00

Līdzīgi raksti

Ziņas

_