Project

.
.
Education, Business and Community Cooperation Model for a Creative European Engineering Education
Project title: Education, Business and Community Cooperation Model for a Creative European Engineering Education
Project short title: EBCC Model
Number of project implementation agreement: 2017-1-LV01-KA203-035426
Registration number: 3278
Department: Business Development Unit
Finance fund: ERASMUS+
Project RTU role: leading partner
Status: Ended
Project start date: 01.10.2017.
Project end date: 30.09.2019.
Title of grant issuer: Valsts izglītības attīstības aģentūra
Total finance:
Projekta kopējais finansējums ir 264 259.00 EUR
Summary:

EBCC Model - Izglītības, uzņēmējdarbības un pašvaldību sadarbības modelis veidojot radošu Eiropas inženieru izglītību, projekta mērķis ir izstrādāt universitāšu, industrijas un pašvaldības sadarbības modeli un vadlīnijas tā īstenošanai.
Svarīgs universitātes darbības aspekts ir sadarbība ar reģionālajām pašvaldībā. Eiropas augstākās izglītības iestādes ir izveidojušas partneru tīklu, tostarp reģionālās pašvaldības un citas ieinteresētās personas, bet bieži sadarbība ar pašvaldībām tiek īstenota neregulāri, izmantojot līgumdarbu līgumus. Tādēļ šī sadarbība ir jāveido sistemātiska, ilgtermiņa un savstarpēji saprotamām un vēlama.
Šāda sadarbības modeļa izveide ļaus veidot progresīvas studiju programmas, kuru pamatā ir reālas reģionu problēmas, tādejādi uzlabojot studentu praktisko pieredzi, veicinot augstākās izglītības iestāžu iesaistīšanos reģionu biznesa problēmu risināšanā, kā arī veidojot ciešāku akadēmiskā personāla sadarbību ar reģionālo pašvaldību pārstāvjiem.
Projekts tiek realizēts sadarbojoties Rīgas Tehniskajai universitātei ar partneriem  European Society for Engineering Education (https://www.sefi.be/), The School Of Mechanical Engineering (https://en.supmeca.fr/supmeca/mechanical-school-of-engineering/), The area of Plaine Commune (https://plainecommune.fr/), Aristotle University of Thessaloniki (https://www.auth.gr/en).    
   
Aicinām visus interesentus piedalīties aptaujā par inženierim nepieciešamajām prasmēm.
 
Aktuālie aptaujas rezultāti pieejami šeit: http://www.uniteh.lv/ebccm/respQR.php 

Activities:
• Veikt inženieru prasmju analīzi inovatīvu produktu izstrādei, balstoties uz reģionu vajadzībām;
• Izstrādāt vadlīnijas inženiertehniskās projektēšanas un inovatīvu produktu izstrādes prasmju ieviešanai inženierzinātņu programmās;
• Izstrādāt vadlīnijas un veikt praktiskus piemērus, kā izmantot ātru prototipu, lai iegūtu praktiskās iemaņas izstrādājumu projektēšanas jomā;
• Izveidot ilgtspējīgas partnerības modelis starp augstākās izglītības iestādēm, pašvaldībām un nozares pārstāvjiem reģionā.

Sasniedzamie rezultāti:
• Izstrādāts ilgtspējīgas partnerības modelis starp augstākās izglītības iestādēm, reģionālajām pašvaldībām un nozari, kas palielinātu augstākās izglītības iestāžu izglītības kvalitāti un stiprinātu tās lomu inovāciju veidošanai reģionu attīstībā;
• Veikta inženieru prasmju analīze inovatīvu produktu izstrādei, pamatojoties uz reģionu vajadzībām;
• Izstrādātas vadlīnijas prasmju ieviešanai, kas saistītas ar inženiertehnisko projektu izstrādi un inovatīvu produktu izstrādi inženierzinātņu programmās;
• Izstrādātas vadlīnijas un realizēti praktiski piemēri ātrai prototipēšanai, lai iegūtu praktiskās iemaņas izstrādājumu projektēšanas jomā.
Partners:
  • SEFI - European Society for Engineering Education
  • The School Of Mechanical Engineering
  • The area of Plaine Commune
  • Aristotle University of Thessaloniki
Project published on RTU website: 02.01.2018.

University